הממשלה נכנעת לטייקונים: יוצרים ועובדי הקולנוע והטלוויזיה התפרצו למשרד התקשרות

עובדים בתחום יצירת המסך – קולנוע וטלוויזיה – הפגינו אתמול (חמישי) ליד מגדל שלום בתל אביב, שם נמצא משרד התקשורת, נגד המלצות ועד פולקמן לצמצם את מחויבותה של הטלוויזיה המסחרית בהשקעה ביצירה מקורית ומקומית, ולהגדיל את היקף הפטורים הניתנים לגופי שידור חדשים למחויבות זו ("פטורי ינוקא"). במחאה השתתפו אנשי ארגון השחקנים שח"ם, איגוד הבמאיות והבמאים, איגוד תסריטאי הקולנוע והטלוויזיה ואיגוד אקט של עובדי הקולנוע והטלוויזיה.

המפגינים קראו "הון, שלטון, עולם תחתון", "יצירה מקורית בערבית ובעברית", "חקלאים ויוצרים – אותה מהפכה". לאחר מכן פרצו המפגינים אל תוך הבניין ועלו לקומה התשיעית, שם נמצא משרד התקשורת, ודרשו להיפגש עם מנכ"לית המשרד.

מפגינים במגדל שלום, אתמול, נגד המלצות ועדת פולקמן (צילום: זו הדרך)

 

משח"ם נמסר "הגענו אתמול למשרד התקשורת יחד עם שותפינו מארגוני היוצרים כדי להביע את מחאתנו בפני שר התקשורת יועז הנדל, בשל הפגיעה הצפויה כתוצאה מהרפורמה המתוכננת בשוק שידורי הטלוויזיה. המלצות ועדת פולקמן שהוגשו השבוע לשר בנוגע לאסדרת השידורים, כוללות סוגיות הפוגעות בהכנסות השחקנים וביצירה הישראלית, בעיקרן ההמלצה שקובעת הלכה למעשה פטור לגופים המשדרים באמצעות האינטרנט (סלקום ופרטנר) מהשקעה בהפקות מקור. כמו כן, יש מקום לדרוש מהענקיות הבינלאומיות כנטפליקס ואמזון להשקיע ביצירה המקומית, בהתאם לרווחיהן מהצרכן הישראלי.

לדברי איגוד קאט, "מסקנות ועדת פולקמן הן כניעה לטייקוני התקשורת על חשבון השחקנים והיוצרים הישראלים. משרד התקשורת חייב להתקדם למאה ה-21 ולהחיל את החוק הקיים על כל שידורי הטלוויזיה ללא טריקים ושטיקים וללא הבחנה בטכנולוגיה באמצעותה הם משודרים. תקציב הפקות המקור בישראל מגיע אך ורק מחובתם של גופי השידור להשקיע אחוז קטן מהכנסותיהם העצומות לטובת הצופים. לציבור בישראל מגיע טלוויזיה איכותית".  "ועדת פולקמן מעניקה הגנות מהשקעה על הטייקונים הכי עשירים בישראל, על תאגידים שמגלגלים מיליארדים, ועושקת את תעשיית הקולנוע והטלוויזיה, שבה יוצרים ישראלים מחשבים איך הם סוגרים את החודש. תאגידי התקשורת בזק, הוט, סלקום ופרטנר מגלגלים ביחד סכום אסטרונומי של 19 מיליארד שקל בשנה. במקום לדאוג שבעלי ההון יחזירו לצרכן הישראלי איכות בתמורה, ממשיכה פקידות האוצר והתקשורת לדאוג רק לטובתם של התאגידים והטייקונים", הדגישו.

 

סרטון – מפגינים במשרד התקשורת נגד מסקנות ועדת פוקלמן:

https://www.facebook.com/barak.heymann/videos/2968066173462655