הממשלה אישרה העברת 40 מיליון שקל להתנחלויות. עודה: 'חשד לטובת הנאה'

ממשלת הימין אישרה אתמול (ראשון) סיוע תקציבי בסך 40 מיליון שקל עבור "מרכיבי ביטחון והצלה" בהתנחלויות בשטחים הפלסטינים הכבושים. 34.5 מיליון שקל יועברו כמענק ביטחוני חד פעמי, והסכום הנותר – 5.5 מיליון שקל – יועבר להקמת תחנות הזנקה של עזרה ראשונה.

הודעה על הכוונה להעביר את התקציב פורסמה ביום חמישי, בתום פגישה שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי המתנחלים. בתום הפגישה פרסמה מועצת יש"ע הודעת תמיכה בנתניהו. "ראשי הרשויות הביעו תמיכה בראש הממשלה והערכה על הדרך שבה הוא מנהל את המדינה בשעות אלה", נכתב בה.

בתום ישיבת הממשלה בה אושרה ההעברה התקציבית שלח יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), פנייה ליועמ"ש אביחי מנדלבליט, בה דרש לבחון את חוקיות העברת הכספים. לדברי עודה, הנסיבות בהן אושרה ההעברה "מעלות חשד כבד להעברת תקציבים תמורת טובת הנאה פוליטית". בפנייה דרש עודה לדעת האם העברת התקציב עברה ביקורת שיפוטית והאם גורמים מקצועיים שוקלים לבטלה.

"נתניהו עשה את שני הדברים האהובים עליו במקביל – מעל בכספי ציבור לטובתו האישית והרחיב את מפעל ההתנחלויות כדי להעמיק את הכיבוש", אמר היום עודה. "לא יעלה על הדעת שראש ממשלת מעבר ישתמש בכסף של כולנו בשביל לקנות את תמיכתם של ראשי מועצת יש"ע במאבקו הציבורי נגד מערכת המשפט. אני דורש לבטל את העברת הכספים ולהפנות אותה לתוכנית למאבק באלימות במשפחה המחכה לתקציב מאז שאושרה כבר ב-2017".