המחאות נמשכות; ח"כ עודה על מותו של טקה: 'עוד קורבן של הגזענות והאטימות של המשטרה'

בשעות הצהריים המוקדמות (שלישי) הובא הנער סלומון טקה למנוחות, בליווי אלפי בני אדם, בבית העלמין תל רגב בחיפה. אביו תקף מעל קברו את השוטר היורה, ואמר: "האדם הזה רוצח. איך הוא הרג את הבן שלי בדם קר? זה ילד. אני רוצה לומר לכם דבר אחד: אתם רואים מה קורה פה, האדם שרצח את הבן שלי יושב כרגע בבית מלון".

2019-07-02_183624

לדברי יו"ר סיעת חד"שתע"ל, ח"כ איימן עודה, "סלומון טקה הוא עוד קורבן שווא של הגזענות והאטימות של המשטרה. כששותקים כשנער ערבי נורה על ידי שוטר בעיסוואה זה רק עניין של זמן עד שגם יהרגו נער אתיופי בחיפה. הגזענות והזילות המוחלטת שלהם לחיי אדם לא נעצרות רק באוכלוסייה הערבית".

על כך הוסיף ח"כ עופר כסיף (חד"ש) ש"ערביםהפלסטינים ויוצאי אתיופיה הם קורבן שיטתי של גזענות, אפליה והדרה. מי שחשב שההרג והדיכוי יישארו נחלתם של הפלסטינים, טעה והטעה. הגזענות אולי מתחילה במקום אחד, אך היא תמיד פולשת, אם לא עוצרים אותה בזמן, למקומות אחרים. לכן המאבק הוא אחד: קורבנות הגזענות והדיכוי, התאחדו!".

יצוין שהמחאה שפרצה אמש בקריות וביישובים רבים ברחבי הארץ התחדשה בשעות אחר הצהריים והפגנות נערכו בכמה מקומות מרכזיים. הפגנות נערכו בפתח תקווה, כאשר המפגנים התקבצו מול בניין העירייה ומשם צעדו לאורך כביש ז'בוטינסקי עד לצומת גהההפגנה נוספת התקיימה בתל אביב, בצומת עזריאלי, ואחת נוספת נערכה באותה השעה בנתניה, ובכביש החוף בין פולג לאיקאה.

בנוס, נערכו מחאות בכיכר העצמאות בעפולה, באשקלון, מול היכל הספורט העירוני (ליד מקיף ב'), ביוקנעם תוך חסימת כביש 70, בחיפה, בקריות, בבארשבע ובאשדוד. עוד מסרו המארגנים כי צפויה ביום ראשון הפגנת מחאה בשדה התעופה בשעה 10:00 בבוקר.