המחאה בצרפת לא תמה: 'האפודים הצהובים' יצאו לרחובות והשביתות נמשכות

רבבות מפגינים יצאו אתמול להפגנות בערי צרפת נגד הממשלה הניאוליברלית של הנשיא עמנואל מקרון. מרבית המפגינים הם חברי "האפודים הצהובים", שמפגינים כבר יותר משנה. אל המפגינים הצטרפו פעילי הקונפדרציה הכללית של האיגודים המקצועיים (CGT) וחברי המפלגה הקומוניסטית. כמו כן, גם בעלי משאיות חסמו כבישים ברחבי המדינה במחאה על העלאה של 2 סנט במחיר הדיזל.

בכמה ערים נרשמו עימותים אלימים בין המפגינים למשטרה. דובר איגוד עובדי הרכבת אמר לתקשורת הצרפתית כי לקראת יום רביעי והכרזת ראש הממשלה על הרפורמה בתכנית הפנסיה הצפויה, "אנחנו מצפים שהמחאה תתעצם ותבהיר שאנחנו מעוניינים לבטל את הרפורמה כולה ולאו דווקא בתיקונים פה ושם".

מפגינים, אתמול, במרכז העיר טור. בכרזה נכתב: "דמוקרטיה ישירה כל השלטון לעם" (צילום: אינפוטור)

שביתות תחבורה נרחבות ממשיכות לשתק חלק גדול מהתנועה בצרפת ובמיוחד בפריז. ביומה הראשון של השביתה הכללית, ב-5 דצמבר, יצאו קרוב ל1.5 מיליון בני אדם לרחובות ברחבי צרפת, בעוד תנועת הרכבות הופסקה כמעט כליל, שליש מהטיסות בוטלו, ובפריז פעלו רק קווי מטרו בודדים. מאז נמשכת השביתה במתכונת מצומצמת יותר, אולם עדיין משפיעה משמעותית על החיים בצרפת. ערב הכרזת על התכנית, ביום שלישי, איגודי העובדים קראו לצאת שוב לרחובות הערים.