המורים ממשיכים להפגין בבלפור; העובדים הסוציאליים תומכים במאבק עובדי ההוראה

המורים ממשיכים להפגין ליד מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. כך הם חידשו את ההפגנות נגד ראש הממשלה ומדיניותו שנערכו במקום בעת כהונת ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. הפעם, המורים דורשים מראש הממשלה הזמני יאיר נתניהו להתערב על מנת לסיים את סכסוך העבודה ולחתום על ההסכם הקיבוצי.

יצוין שיו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, שלחה מכתב תמיכה במאבק עובדי ההוראה למזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד. במכתב נאמר "שכר עובדי ההוראה, צעירים וותיקים כאחד – אינו הולם, בוודאי שלא עבור עובדי ההוראה, שאמונים על היקר לכולנו מכל, ועל פניה העתידיים של מדינת ישראל". לדברי חרמוני "מדינת ישראל בוחרת פעם אחר פעם שלא להשקיע בתשתיות הציבוריות: בחינוך, בבריאות, ברווחה, בדיור ובתחבורה. עניין זה משפיע עמוקות על החברה הישראלית כולה. מדינה שלא משקיעה בתשתיות האזרחיות הללו אינה ברת קיימא".

"כמי שעומדת בעצמה בראשות איגוד של תחום קרוב- עבודה סוציאלית, אני מודעת באופן הכי קרוב וכואב לקושי שמציב האוצר בפני המנסים והמנסות לשנות את סדרי העדיפויות של מדינת ישראל. לצערי, לצער כולנו, משרד האוצר, כגולם שקם על יוצרו – מנהל כבר שנים ארוכות את מדינת ישראל כולה ובכך לא מותיר מקום לשיקולים מקצועיים בתחומים השונים. דרושים כוחות עצומים על מנת לעמוד בראש מאבק כזה. אני סבורה כי בשלה העת ללכד כוחות ולצאת למאבק כולל על סדרי העדיפויות במדינה, על זכויותיו של האדם העובד שכיום לא יכול להתחיל את החודש לא כל שכן לגמור אותו, ולמען השקעה גבוהה בהרבה מהקיים בכל התשתיות הציבוריות", הדגישה.

מורות ומורים מפגינים ביום חמישי האחרון ליד מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים (צילום: הסתדרות המורים)

 

לאחרונה הודיעה בן דויד שללא הגעה להסכם שכר חדש למורים, הארגון תנקוט בצעדים ארגוניים בפתיחת שנת הלימודים הקרובה. בסרטון לסיום שנת הלימודים שהופץ לעובדי ההוראה, אמרה בן דויד: "אני מקווה שאנשי האוצר התעשתו, והבינו שכוחנו באחדותנו, ושאם לא נגיע להסכם שכר מיטבי לכולם, באחד בספטמבר יהיה פה בלגן עוד יותר גדול מזה שראינו בימים האחרונים". בן דוד קראה לראש הממשלה החל ממחר, יאיר לפיד, לשר האוצר אביגדור ליברמן ולאנשי משרדו לסיים את ההסכם במהירות, "כדי שנוכל לפתוח את שנת הלימודים הבאה בשקט".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/113809