המורים לקראת סכסוך עבודה; ח"כ עודה: בי"ס אינו בייביסיטר בעת שההורים בעבודה

לאחר ששר החינוך, יואב גלנט, הציג השבוע את המתווה לחזרה ללימודים, הורים רבים יוצאים נגד התוכנית וגם מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, מתחה ביקורת על המתווה ואמרה כי הוא ריק מתוכן, והזהירה: "אם הליקויים לא יתוקנו, הסתדרות המורים תנקוט בצעדים ארגוניים". במכתב ששיגרה בן דוד למנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי, נאמר "זהו אינו מתווה מקצועי. זהו מתווה ריק מתוכן שאינו נותן מענה לכשלים והצרכים כפי שעלו בשנה הנוכחית וכפי שהוצגו בפניך. אנחנו לא נסכים להתנהל כך. לא נסכים לסיכון עובדי ההוראה והתלמידים".

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד (צילום: הסתדרות המורים)

מתווה החזרה ללימודים ב-1 בספטמבר תחת מגבלות מגפת הקורונה, משלב בין למידה מרחוק לבין לימודים בבתי הספר בכיתות של עד 18 תלמידים. לפי שר החינוך, יואב גלנט, המתווה, תחת הכותרת "לומדים בביטחון", אושר במשרד החינוך בשיתוף עם ארגוני ההוראה, אלא שבן דויד מצידה הבהירה כי הוא אינו מקובל עליה במתכונתו הנוכחית והוסיפה כי זה חמור שגלנט טוען כי הוא גובש בשיתוף פעולה עם ההסתדרות. לדברי בן דויד, גלנט לא כלל במתווה דבר ממה שסוכם בפגישה עמה ועם מנהלי בתי הספר.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) מצדד בעמדת המורים ולדבריו משרד החינוך "ממשיך את התפיסה המוטעית מיסודה שבתי ספר הם בסך הכל בייביסיטר לילדים בזמן שההורים בעבודה. אני לא מחסידיו של צ׳רציל אבל כאשר נשאל לגבי קיצוץ תקציב התרבות בזמן מלחמת העולם השנייה הוא ענה: 'אז בשביל מה אנחנו נלחמים?'".

למכתב המלא ששיגרה יפה בן דוד למנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי:

https://www.itu.org.il/?CategoryID=161&ArticleID=21934