המועצה ה-16 של תנועת נשים דמוקרטיות: תנד"י תרחיב פעילותה להגנת הדמוקרטיה

 המועצה ה-16 של תנועת נשים דמוקרטיות בישראל (תנד"י), נערכה בשבת שעברה, 27 במאי, בנצרת. החברות היהודיות והערביות בחרו  במזכירות בת 21 חברות ואישרו החלטות פוליטיות, חברתיות וארגוניות.

 

במועצה התארח עאדל עאמר, מזכ"ל מק"י. בדבריו בירך את תנד"י על פעילותה רבת השנים וסקר את ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות. פתחיה סגייר, מזכ"ל תנד"י, הציגה בפני החברות דו"ח על עבודת התנועה מאז המועצה ה-15. היא העלתה על נס את היוזמות של סניפי התנועה לקידום זכויות הנשים בכל התחומים ולהשגת תרומות לצורך מימון פעילותם.

 

המועצה קראה לחברות תנד"י להשתתף בהפגנה נגד הכיבוש שתיערך הערב בתל-אביב, ולהשתתף בפעילות של הגוש נגד הכיבוש בהפגנות להגנת הדמוקרטיה. מועצת תנד"י שבה והדגישה, כי הכיבוש הנמשך בגדה המערבית והמצור על עזה הם הגורם העיקרי לתהליכי הפשיזציה שמובילה ממשלת נתניהו.

 

המועצה קראה לציבור הנשים להגיע לאוהל המחאה נגד האלימות וההרג ביישובים הערביים, שהקימה ועדת המעקב העליונה של האוכלוסייה הערבית בקריית הממשלה בירושלים. תנד"י מוקיעה את התופעה הגוברת של רצח נשים ערביות ויהודיות ודורשת שהמשטרה, מערכת המשפט ושירותי הרווחה יגנו על חיי הנשים. תנד"י תובעת לכבד את זכותם של הסטודנטים באוניברסיטאות להניף את הדגל הפלסטיני בקמפוסים.

 

פתחיה סגייר הודיעה במועצה כי לא תתמודד שוב על תפקיד מזכ"ל התנועה. כן מסרה לחברות את בקשתה של תמר גוז'נסקי לסיים את תפקידה כנשיאה. המועצה הטילה על המזכירות שנבחרה לבחור את המזכ"ל ואת הנשיאה הבאות של תנד"י.

עוד בנושא:

https://zoha.org.il/119853