המאהלים פונו: פעילי שלום הפגינו נגד 'מבצע המאחזים' של המתנחלים

כוחות הכיבוש פינו הלילה והבוקר (חמישי) את המאהלים שהקימו אתמול מתנחלים בחמישה מוקדים בגדה. במהלך הפינוי עוכבו 11 אנשי ימין שלאחר מכן שוחררו. גם פונה המאהל שהוקם בקרית ארבע, ושפונה אתמול עם הקמתו כבר בשעות אחר הצהריים והוקם הלילה מחדש בידי פעילים שנותרו בשטח.

כוחות הכיבוש נתנו יד לחופשית למתנחלים להגיע לכל מקום אך ניסו לבלום פעילי שלום שהגיעו רבים כדי למחות נגד הפעילות הבלתי חוקית. פעילים נעצרו במחסום נעלין והחליטו להפגין במקום. מחאה שנייה, בשיתוף תושבים פלסטינים, נערכה בנסיבות דומות במחסום ליד כפר ביתילו, צפונית לרמאללה. הפגנה שלישית התקיימה בקרבות צומת חרבתא, אף היא השתתפות פעילים פלסטינים. כמו כן, שוטרי משמר הגבול חסמו את דרה של קבוצת פעילות ב"אמהות נגד אלימות" שהגיעו מתל-אביב ומירושלים ועצרו אחת מהן, ששוחררה מאוחר יותר.

בתום המחאות מסר ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת), שיחד עם פעילי חד"ש נוספים לקח אתמול חלק במשמרות נגד הכיבוש, "בעולם ההפוך של האפרטהייד, המתנחבלים שמפירים אפילו את החוק הישראלי, ממשיכים בפשעיהם ללא הפרעה, ואילו את הנאבקים על הצדק והדמוקרטיה, שלא מפירים אף חוק – אותם עוצרים. בהתמשכות המצב הזה אשמים כל אותם גורמים בממשלה, 'אנשי שלום' בעיני עצמם, אבל מתקרנפים מול אנשי המלחמה". "בניגוד אליהם, נמשיך לרדוף שלום ולהתנגד לגזל הגזעני והטרוריסטי: וננצח", הדגיש. אכן, המתנחלים קיבלו עידוד מתוך הממשלה. שרת הפנים איילת שקד (ימינה) כתבה בציוץ בטוויטר והגדירה את הפורעים "בני הנוער הנהדרים שהתגייסו כדי ליישב את הארץ הזו הם השראה אמיתית, ומסירותם משמשת ערובה לכך שהציונות תצלח כל אתגר או משבר, פנימי או חיצוני".

פעילים נגד הכיבוש מפגינים, אתמול, ליד מחסום נעלין לאחר שלא ניתן להם להמשיך ולמחות ליד ההתנחלויות החדשות (צילום: מסתכלים לכיבוש בעיניים)

שורה ארוכה של פעילי תנועות שלום לקחו חלק, אתמול, במחאות ובהן שלום עכשיו, לוחמים לשלום, שוברים שתיקה, מסתכלים לכיבוש בעיניים, קריים מיניסטר, מחסום-וואצ' שהפגינו תחת הכותרת "עוצרים את פושעים המאחזים". לדברי התנועות "למה מה חשבתם שיקרה כשהמיליציות של בן גביר וסמוטריץ' מתכננות להקים 10 מאחזים עברייניים חדשים בלילה אחד? שנשב בשקט? שנאפשר לכנופייה המשיחית הזאת להכתיב את העתיד של כולנו? לא הולך לקרות. לא במשמרת שלנו".

עוד נמסר "שנים רבות מדי התרגלנו לכך שהימין המשיחי על שלוחותיו השונות – בגבעות ובכנסת, מנסה לשרוף את המדינה. והם מצידם התרגלו לכך שהמדינה מעודדת אותם, בשתיקה או בגיבוי מלא ושאין להם קונטרה בשטח. הפושעים היחידים שמעזים להכריז בגלוי על תוכניות השוד שלהם הם פושעים שהתרגלו שבהם לא נוגעים, שהם חסינים מהחוק. וכך אפשר להשתולל: הזרוע הצבאית תגנוב עוד גבעה, תתעלל בעוד פלסטינים, והזרוע המדינית תגבה אותם מהכנסת ואולי מהממשלה. אם חשבתם שהם יעצרו בשטחים, תחשבו שוב. התוכנית שלהם מרחיקת לכת הרבה יותר: להביא לתוך גבולות ישראל את מה שעבד להם בשטחים. תשכחו מערכים כמו חופש, זכויות, כבוד האדם".

יצוין שהמשטרה עצרה ביום שלישי שעבר בכיכר הבימה בתל-אביב שלושה פעילים של התנועה מסתכלים לכיבוש בעיניים שמחו נגד מיצג של מתנחלים. המחאה נערכה בעת שאנשי תנועת "נחלה" קיימו מיצג במסגרת מסע התרמה לקראת אירוע הקמת המאחזים בלתי חוקיים המתוכנן למחר. ח"כ כסיף פנה לפני שבועיים לראש הממשלה יאיר לפיד, לשר הביטחון פנים עמר בר-לב ולשר הביטחון ובני גנץ בדרישה לעצור את תכנית המתנחלים להקמת המאחזים. "בידכם היכולת והחובה לעצור את הפשע המתוכנן ועליכם מוטלת האחריות לכל תוצאה, חלילה ומסע הגזל יצא לדרכו. פעלו כעת כנגד העוולה המשתוללת הזאת", כתב.