המאבק לקיצור התורניות: מאות מתמחים לרפואה כבר חתמו על מכתבי התפטרות

מאות מתמחים לרפואה כבר חתמו על מכתבי התפטרות והם מתכוונים להגיש אותם ביןם חמישי הקרוב, 25 באוגוסט. זאת, לאחר שבסוף החודש שעבר, דחתה  לספטמבר 2023 שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, את המתווה לקיצור התורניות ועבודת המתמחים בבתי החולים. ארגון הרופאים המתמחים מרשם הודיע על כוונתו להוציא לפועל ההתפטרות ההמונית, במידה ולא תשונה ההחלטה.

"אני מתפטר 25.8" (צילום: מרשם)

 

עוד נמסר ממרשם כי החל שלב איסוף מכתבי ההתפטרות של המתמחים. "הממשלה הפקירה אותנו וקברה את התוכנית לקיצור התורנויות. הבהרנו שאנחנו לא יכולים עוד לעבוד בתנאי עבדות ולסכן את עצמנו ואת המטופלים והמטופלות שלנו ולכן, במידה ולא תשונה ההחלטה ומהלך קיצור התורנויות יתחיל עוד לפני הבחירות, גם בביה"ח בפריפריה וגם במרכז יחל מהלך התפטרות המוני של מתמחות ומתמחים, במסגרתו יוגשו מאות מכתבי התפטרות". מסרו בארגון.

עוד הוסיפו: "אנחנו מתנצלים בפני המטופלות והמטופלים שלנו אך לא נותרה בידינו ברירה. אנחנו רואים בראש הממשלה יאיר לפיד, בשר האוצר אביגדור ליברמן, בשרת הכלכלה ברביבאי ובשר הבריאות ניצן הורביץ, האחראים הישירים למשבר וקוראים להם לעשות כל מה שצריך כדי לשנות את ההחלטה ולמנוע את הכאוס הצפוי בבתי החולים".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/114336