המאבק המשותף בהשכלה הגבוהה הצליח; האוניברסיטאות ייפתחו ביום א'

 

מאבקם המשותף של ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה), אגודות הסטודנטים וארגוני הסגל הבכיר והזוטר, שהחליטו בשבוע שעבר שלא לפתוח אתשנת הלימודים האקדמית ב-2 בנובמבר הקרוב, נשא פרי. בתום פגישת תיאום, ראשונה מסוגה, סיכמו הצדדים בשבוע שעבר על פעולות מחאה כדי להפעיל לחץ על משרד האוצר להעביר 480 מיליון שקלים לתקציבהאוניברסיטאות. אך, שנת הלימודים באוניברסיטאות ובמוסדות להשכלה גבוהה תיפתח ביום ראשון כסדרה. זאת בעקבות דיון פסגה מיוחד שכינס ראש הממשלה, אהוד אולמרט, היום (ה') בלשכתו.
 
ראש הממשלה הכריע בישיבה עם שרי האוצר והחינוך כי התוספת התקציבית שתועבר לאוניברסיטאות תעמוד על 465 מיליון שקלים. בנוסף, יוקצה סכום של 50 מיליון שקלים לצורכי פיתוח, שיושלם על ידי המדינה, בכפוף לתוכנית שיגישו ראשי המוסדות להשכלה גבוהה ובפיקוחה של שרת החינוך. זהו סכום גבוה בשמונה אחוז ממה שראשי ור"ה דרשו בתחילת המערכה.

יו"ר התאחדות הסטודנטים, בועז טופורובסקי, אמר לאחר קבלת ההחלטה: "אנו שמחים ששנת הלימודים נפתחת כסדרה ושהוחזרו חלק מהתקציבים של ההשכלה הגבוהה שקוצצו בשנים האחרונות. אני מקווה שכעת ניתן יהיה למצוא פתרון ארוך וכולל למערכת". יצויין שאמש אנשי האוצר פוצצו את הישיבה שקיימו עם וראשי מערכת ההשכלה הגבוהה, כ-30 דקות לאחר שהחלה, כי לטענת נציגי האוצר "נשיאי האוניברסיטאות העלו את רף דרישותיהם". בתום הפגישה דיווחו הצדדים כי הפערים גדולים מאוד ובלתי ניתנים לגישור. נציגי האקדמיה אף טענו, כי שר האוצר לא הופיע לפגישה, למרות שהובטח להם כי ישתתף בה. במקביל נערכה הפגנה בכניסה לכנסת בה השתתפו מאות סטודנטים ומרצים.