הכנסת פוזרה בתמיכת המשותפת; מורים יהודים וערבים הפגינו מול המשכן וליד ביתו של לפיד

הכנסת ה-24 פוזרה סופית בשעות הצהריים (חמישי) ונכשלו הניסיונות של האופוזיציה לקבוע את הבחירות בתאריך שחפצה בו, ה-25 באוקטובר, ובזכות קולות הרשימה המשותפת ניצחה הקואליציה ברוב של 57 מול 47. זמן קצר לאחר מכן אושר בשלוש קריאות החוק לפיזור הכנסת ה-24, ברוב של 92 תומכים וללא מתנגדים. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) צייץ : "ב-1 בנובמבר הציבור הדמוקרטי שרוצה שלום ושוויון ינצח את כוחות הכיבוש והעליונות".

חברי הכנסת עופר כסיף ואחמד טיבי עם אלפי ההסתייגויות שהגישו הלילה במטרה לעכב את אישור "חוק יו"ש" (צילום: זו הדרך)

ההצבעה על פיזור הכנסת הייתה אמורה להיערך אמש עד חצות, אך היא נדחתה על רקע היעדר הסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה על קידום שורה של חוקים, ובהם הצעת חוק של ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת). אך יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה מסרה "אפילו אחרי פיזור הכנסת, אנחנו הופכות כל אבן כדי להעביר את חוק הפיקוח האלקטרוני. יש התקדמות. נמשיך להילחם כדי שהחוק מציל החיים הזה יעלה להצבעה עוד היום".

יצוין שהרשימה המשותפת הגישה כ־12 אלף הסתייגויות בדרישה לעכב את התפזרות הכנסת על מנת לגרום לתקנות יו"ש לפקוע הלילה בחצות מבלי שיחודשו. "המטרה היא לדחות את הפיזור עד לאחר פקיעת תקנות האפרטהייד", אמר ח"כ עופר כסיף (חד"ש). בצהריים צייץ כסיף "היום בנט פינה ללפיד את כיסא ראש הממשלה והתחדשו להן התקנות המאפשרות את משטר הדיכוי הגזעני על הפלסטינים בשטחים הכבושים. בתמונה: מתחלפים בכיסאות בכדי שהאפרטהייד יישאר".

אתמול, במהלך הדיון על פיזור הכנסת, מאות מורות, מורים וגננות יהודים וערבים הפגינו מול משכן הכנסת. בדרישה להעלאת שכר המורים. במקביל, כ-150 עובדי הוראה הקימו מחאה מול ביתו של ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, ראש הממשלה המיועד. "בושה וחרפה לשר האוצר, ליברמן רד אל העם", קראו המוחים, "רוצים להציל את מערכת החינוך, ששנת הלימודים תפתח בצורה טובה. מגיע לנו יותר, די לעשוק את עובדי ההוראה".  המפגינים מול ביתו של לפיד ברמת אביב נשאו שלטים עליהם נכתב "גננת, לא מתנדבת" ו"עבודת קודש, לא סוגרים את החודש"