הכנסת החליטה שהבחירות יתקיימו בעת שבישראל שורר 'מצב חירום'; ח"כ כסיף: לבטלו מיד

הכנסת החליטה היום (רביעי) שהבחירות הקרובות בחודש ספטמבר יתקיימו בעת שבישראל שורר מצב חירום. יצוין שמצב החירום שורר בישראל מאז 1948 – ללא הפוגה. הוא הוכרז על ידי האימפריאליזם הבריטי עוד בשנות ה-40  בעת ששלט בארץ. בדיון שנערך היום קרא ח"כ עופר כסיף (חד"ש) לבטלו מיד והוסיף "מצב החירום בו אנו נמצאים הוא עצם ההכרזה על מצב החירום. זאת, בעת שנתניהו ועושי דברו מנסים השכם וערב לפגוע במערכת המשפט, בתקשורת ובכל 'שומרי הסף'. אל לנו להמשיך את מלאכת נתניהו ולתת בידו את האפשרות להרוס את שארית המרחב הדמוקרטי הקיים בישראל".

המליאה אישה את החלטת הוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון, בראשות ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), שהחליטה ביום שני, פה אחד, להמליץ לשוב ולהכריז על מצב חירום עד אוקטובר 2010.

2019-06-12_181308

חברי הכנסת עאידה תומא-סלימאן ועופר כסיף (חד"ש) במשמרת המחאה של נשים בשחור שנערכה ביום שישי האחרון בירושלים לציון 52 שנות כיבוש (צילום: זו הדרך)

 

ממשלת הימין החליטה לפני כחודש להציע לכנסת להכריז על מצב חירום לתקופה של שנה אחת נוספת. אולם, כל עוד לא נבחרו חברי ועדות הכנסת, סעיף 69 לתקנון הכנסת קובע תקופת ההכרזה על מצב החירום בנסיבות אלה לא תעלה על ארבעה חודשים מיום ההכרזה.

יו"ר הוועדה, ח"כ דיכטר, ציין בסכמו את הדיון כי הוא מביא להצבעה המלצה על הארכת מצב החירום בארבעה חודשים, אך הוועדה תשוב ותתכנס עוד בכנסת הנוכחית, "כדי לוודא שמצב החירום לא יפקע בשל לוח הזמנים שמכתיבים חגי תשרי והבחירות לכנסת ה-22."