הכנסת דחתה הצעתו של ח"כ עודה להקים ועדת חקירה על אירועי אום אל-חיראן

חבר הכנסת איימן עודה (חד"ש הרשימה המשותפת) קרא אתמול (רביעי) במליאת כנסת להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לתקרית בה המשטרה הביאה למותם של תושב הכפר, יעקוב אבואלקיעאן, והשוטר ארז עמדי לוי. ההצעה נדחתה ברוב של 19 תומכים מול 36 מתנגדים. בעת נימוק ההצעה אמר ח"כ עודה: "השר ארדן שאינו מסוגל להוציא מילה של אמת מפיו החליט שבזמן שהוא חוזר בו מהאשמות הקשות, הוא ממשיך לשקר ולהסיט נגדי באופן אישי ונגד האוכלוסייה הערבית בכלל.

2017-03-09_195445

"ברור לכל אדם בר דעת שאם היה מדובר באזרחים יהודיים איש לא היה מעז להאשים אותם בכאלה האשמות חמורות ללא בדיקה וחקירה. ארדן ניתלה שוב ושוב בפסיקת בג"צ שכביכול החריכה את המדינה להרוס את הכפר, גם זה כמובן שקר. בניגוד לפסיקה בעמונה באום אלחיראן בג"צ קבע שאין מדובר בפושעים ולכן המליץ למדינה להגיע לפשרה. אני גאה שהצלחנו להוביל התגייסות רחבה של אנשים וארגונים לתמוך בעמדה שלנו ."השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, השיב להצעתו של עודה והמשיך בהסתה כלפי חברי הכנסת של הרשימה המשותפת. "ועדת החקירה היחידה שצריכה לקום זה לחקור אתכם ואת הנזק שאתם עושים ל-1.8 מיליון ערביי ישראל", אמר ארדן והוסיף: "תתביישו".

בנאומו הדגיש ח"ג עודה: "אנחנו דורשים חקירה עצמאית ואמיצה, ואנחנו מאשימים ודורשים לדעת מי קיבל את ההחלטה לפנות באלימות את הכפר בזמן קיום משא ומתן, מי קיבל את ההחלטה לפנות את הכפר בחושך, מי ירה והרג את יעקוב אבו אל קיעאן, מי נתן את ההוראה לתת לו להתבוסס בדמו למות ללא טיפול רפואי, מי החליט לצאת מיד במסע הסתה נגד יעקוב ותושבי אום אלחיראן, מי החליט להפיץ אחר כך את השקר שנפגע מתושבי אום אלחיראן?".