הכי רחוק מבן גביר: דב חנין מסביר מדוע יש להצביע לרשימת חד"ש-תע"ל

חודש לבחירות ותמונת הסכנה מתחדדת. גוש נתניהו-בן גביר נמצא על סף ה-61. גם מי שלא תמך בממשלת בנט-ליברמן-לפיד חייב להבין שממשלה שבה בן גביר יהיה שר לביטחון פנים וחבריו מהימין הקיצוני יאיישו את תיקי הפנים, החינוך והמשפטים תדרוס את המרחב הדמוקרטי ותקדם טרנספר פוליטי לאזרחים הערבים בישראל. לכן חייבים להצביע בבחירות האלה. כל קול קובע.

בדיוק זו הסיבה בגללה הליכוד – וגוש נתניהו כולו – נמנעו הפעם מלתמוך בפסילת בל"ד, כפי שעשו תמיד בעשרים השנים האחרונות. השיקול שלהם פשוט וציני – קולות שיינתנו לרשימה שלא עוברת את אחוז החסימה אינם נספרים ומקלים על נתניהו להגיע ל-61.

ח"כ דב חנין (חד"ש) בהפגנה נגד הגזענות כלפי יוצא אתיופיה בצומת עזריאלי בתל-אביב, ינואר 2019 (צילום: זו הדרך)

 

את המקום הימני בוועדת הבחירות מילאה הפעם רשימת הימין הממלכתי של גנץ וסער. יש עתיד והעבודה נעדרו מההצבעה וכך החליטה הועדה, למרבית הצער, לפסול את בל״ד גם הפעם. מלאכתם של הכהניסטים נעשתה הפעם על ידי אחרים, והכהניסטים עצמם יכולים להתמודד בלי שום בעיה. איזה אבסורד.

אני אצביע בבחירות האלה לחד״ש-תע״ל כדי שהקול שלי ייספר נגד הכיבוש, למען שלום, שוויון וצדק חברתי.  חד״ש-תע״ל תתנגד בכל מצב לנתניהו ובכל מצב לא תהיה חלק מהרוב שהוא מתכוון לייצר. מצד שני, היא ממש לא תהיה בכיס של לפיד וגנץ. היא הציבה תנאים פוליטיים ברורים לתמיכה בממשלה, כדי לנסות לתרגם את הכוח הפוליטי שיהיה לה לשינוי אמיתי. אני קורא לכן ולכם לנהוג כמוני. לצאת להצביע ומאחורי הפרגוד, בקלפי, להצביע "ום". הכי רחוק מבן גביר.

דב חנין

עוד בנושא: https://zoha.org.il/115533