הכיבוש הוא טרור: מק"י וחד"ש בעקבות הכרזת גנץ על שישה ארגונים פלסטינים ארגוני טרור

"הכיבוש הוא הטרור; מרצ ורע"מ שותפות בהעמקת הכיבוש". כך הגיבו הבוקר (ראשון) המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) על החלטת שר הביטחון בני גנץ להגדיר שישה ארגוני זכויות אדם פלסטיניים כארגוני טרור: "א-דאמיר – לטיפול באסירים ובזכויות אדם", "התנועה העולמית להגנה על הילדים – פלסטין", "אל-חק", "התאחדות ועדות הפעולה החקלאית", "מרכז ביסאן למחקר ופיתוח" ו"התאחדות ועדות הנשים הערביות".

לדברי מק"י וחד"ש "החלטה זו היא חלק ממדיניותה הנפשעת של הממשלה – בשותפות מרצ ורע"מ – להנצחת הכיבוש, העמקת ההתנחלות ומניעת כל התנגדות באמצעות תיעוד וחשיפת פשעי הכיבוש מול דעת הקהל הבינלאומית והמקומית, הכל במטרה לחסל את השאלה הפלסטינית על כל מרכיביה. אותה מדיניות של ממשלת נתניהו שממשיכה 'ממשלת השינוי' ביתר שאת". עוד הדגישו "הקהילה הבינלאומית נדרשת לפעול באופן מידי לביטול החלטה זו, וללחוץ על ממשלת הכיבוש לחדול מההפרות היומיומית של זכויות העם הפלסטיני".

גם הרשימה המשותפת גינתה את ההכרזה על ששת ארגוני זכויות האדם הפלסטינים כארגוני טרור. "בעולם ההפוך שבו ממשלת העמקת הכיבוש קוראת לעצמה 'ממשלת שינוי', שר הבטחון מעז להכריז על ארגוני זכויות אדם בעלי מוניטין בינלאומי כארגוני טרור. עוד שינוי לרעה בחסות מרצ, העבודה ורע"מ. גם הכרזת המלחמה של הממשלה על ארגוני זכויות האדם לא תצליח לכסות על הטרור האמיתי – פשעי הכיבוש והאפרטהייד", כך נמסר מטעם הסיעה.

לדברי יש דין "ההכרזה של שר הביטחון על שישה ארגונים פלסטינים כארגוני טרור, היא הכרזה מסוכנת, פופוליסטית ונועדה להמיט אסון על ארגוני החברה האזרחית הפלסטינית. זו הכרזה שהיא חציית קו אדום ומהווה התקפה ישירה על ארגוני החברה האזרחית ובעיקר על ארגוני זכויות האדם. אנחנו עומדים לצד הקולגות שלנו, ארגוני זכויות האדם הפלסטינים האמיצים, שלאורך שנים עושים רבות למען עמם תחת משטר כיבוש ואפרטהייד".  ועוד: "לאורך שנים אנחנו עובדים בשותפות עם חלק מהארגונים הפלסטינים וגאים בעבודה הזאת מאוד. בהכרזה שנעשתה לא הוצגה הוכחה כלשהי להאשמות שמאחוריה, ולאחר שלמיטב ידיעתנו ממשלות אירופאיות דחו את ההאשמות שבבסיס ההכרזה. אנחנו מביעים סולידריות עם חברינו שבארגונים הפלסטינים ומתחייבים להמשיך לעבוד איתם בשיתוף פעולה ככל שיתאפשר".

ההחלטת שר הביטחון כלפי ארגונים הפועלים זה עשרות שנים בשטחים הכבושים גרמה לזעם בקרב חברי סיעת חד"ש בכנסת. לדברי יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) "יום הוא לא לילה וארגוני הזכויות הפלסטינים הם לא ארגוני טרור, הכיבוש הוא הטרור. אנו עומדים לצד העובדים המסורים בארגוני הזכויות הפלסטינים שנאבקים בעוולות הכיבוש האכזרי. איתכם עד לסיום הכיבוש. ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) מסרה "עוד שינוי מבית היוצר של הממשלה בחסות מרצ ורע״מ – ארגוני זכויות אדם שעסוקים בעבודה משפטית ובינלאומית נגד הכיבוש מוגדרים כארגוני טרור. ‏הטרור הגדול הוא הכיבוש והניסיון להגדיר מי שמתנגד אליו כטרוריסט לא יעבוד. ‏במקום להסתכל במראה שמציבים הארגונים מול הממשלה – היא בוחרת לנפץ את המראה." ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) ממשלת בנט-לפיד סבורה ש"מלחמה היא שלום; חירות היא עבדות; בערות היא כוח וארגוני זכויות אדם הם ארגוני טרור. 'ממשלת השינוי' הכריזה מלחמה על ארגוני זכויות האדם הפלסטינים בכדי להכשיר את הטרור האמיתי – הכיבוש".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/107622