הכהניסטים נוהרים להציל את ביבי: הסכם עודפים נחתם בין הליכוד לימין הגזעני

הליכוד ורשימת הימין הגזעני חתמו היום (רביעי) על הסכם עודפים לקראת הבחירות לכנסת ה-24. מפלגת הציונות הדתית דרשה מנתניהו "להקים ממשלת ימין שתחזק את זהותה היהודית של מדינת ישראל".

בחד"ש הגיבו בזעם על הסכם העודפים. ח״כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת), אמרה: "הסכם העודפים של הליכוד עם סמוטריץ' ובן גביר מבהיר שהמיינסטרים של הימין הישראלי היום הוא כהניסטי. גוש נתניהו הוא גוש העליונות היהודית, וכל מי שמשתף איתו פעולה מכשיר את השרץ ובוגד בציבור". לדברי ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) "נתניהו יכול להמשיך לבקר ביישובים ערבים ולספר סיפורי מעשיות שהוא ראש ממשלה של ״כולם״, אבל נתניהו הוא אותו נתניהו המסית והגזען. גוש נתניהו הוא גוש כהניסטי הדוגל בעליונות יהודית, מהיום גם באופן מוצהר וחתום בהסכם העודפים. ב-23 במארס הקרוב צריך להפיל אותו."

הסכם העודפים הוא תולדה מהחשש של נתניהו הוא שהליכודניקים לא ינהרו לקלפיות ב-23 במארס עם פתק מח"ל בידיהם. לכן מצא להם ראש הממשלה תחליף נאה: הכהניסטים. אם לשפוט לפי התגייסות הרחוב הביביסטי למען נתניהו נוכח ההפגנות המתקיימות נגדו ברחבי הארץ זה 33 שבועות ברציפות – ואף בעת הופעתו בבית המשפט השבוע – המצב די אבוד. ביום שני האחרון זה היה "אחד נגד מאה" (כשם השעשועון הטלוויזיוני), או ליתר דיוק: תומך ביבי אחד מול מאות מתנגדים קולניים במיוחד. את קולותיהם ניתן היה לשמוע גם באולם בית המשפט.

נתניהו, שניסה לקושש קולות בציבור הערבי ונכשל כישלון חרוץ, פנה חיש-מהר לידידיו מאז ומתמיד: הכהניסטים הגזענים בראשות איתמר בן-גביר. כמו בשיר חד גדיא, בקצה הימני והגזעני ביותר של המפה הפוליטית, בלעו המפלגות זו את זו במצוות נתניהו: ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי, טרף את עוצמה יהודית של בן-גביר, שטרף את מפלגת נעם המשיחית, וכולם היו למעדנים על שולחנו של נתניהו שלא יודע שובע.

פרשן "הארץ" (5.2) יוסי ורטר תיאר זאת כך: "בן גביר הביא איתו נדוניה מבעיתה מלפני כמה ימים – ההסכם עם מפלגת נעם, ששמה הוא אוקסימורון כשלעצמו. המפלגה הזו מסתכלת על הקיצון הפוליטי מהנקודה האחרונה בסקאלה הימנית". על חלקו של נתניהו הוסיף ורטר: "קמפיין הפיוס נוטף הדבש של נתניהו, ה'התמרכזות' לכאורה, קריאותיו הנרגשות לאחדות בעם, מסעותיו שובי הלב ברחבי הציבור הערבי, כולם מסתיימים בנקודה אחת, ידועה מראש. זוהי התמונה של לחיצת האגרופים של איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'; שניים שאגרופיהם מזכירים למרבה הפלצות את הסמליל מעורר החלחלה של תנועת כך, שעל ברכיה גדל מי שעתיד להיות ח"כ, אולי אף שר. בסוף, נתניהו הוא אותו נתניהו, הים הוא אותו ים, ושותפיו הרצויים ביותר הם אלה שרוצים להשליך את הערבים, הלהט"בים, הרפורמים וכל מי שלא בא טוב בעין החשוכה שלהם — למצולות".

נחום ברנע הוסיף ב"ידיעות אחרונות" (5.2): "ראש הממשלה ניצל את כוח משרתו, נתן הבטחות שגובלות בשוחד בחירות, לחץ ושידל, עבור מה? עבור מהלך שיכניס את הניאו-כהניסטים לכנסת". לדברי ברנע, "פוליטיקאי מוגדר על ידי המעשה הקיצוני ביותר שלו. כמו שטראמפ מוגדר על ידי התמיכה שהוא נתן ונותן למיליציות פשיסטיות, נתניהו מוגדר על ידי החסות שהוא נותן ליורשי כהנא. באמריקה זה נגמר בהתקפת טרור על בתי הקונגרס". אך מדובר לא רק בנתניהו. נפתלי בנט המוכן לשבת עם נתניהו בכל ממשלה, יישב אף הוא בממשלת הימין והכהניסטים. כך, כל מי שישתף פעולה עם ראש הממשלה המואשם בפלילים, משתף פעולה בפועל עם הכהניסטים. אם נתניהו יישאר בשלטון, לא רחוק היום בו בן גביר יהיה שר.