היום השלישי להשבתה: מאות מטפלות הפגינו בירושלים מול משרד האוצר  

מאות מטפלות הפגינו בצהריים (שלישי) מול משרד האוצר בירושלים ביום השלישי להשבתת במעונות היום. זאת, לאחר שפגישה נוספת בין המטפלות למשרדי האוצר והכלכלה הסתיימה ללא תוצאות, ולכן השביתה נמשכת. בנוסף, הן מתכננות להקים את "מעון ליברמן", מול משרד האוצר בירושלים.

לדברי ראשי ארגוני הנשים: "אנחנו מבקשות מראש הממשלה נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן להיפגש באופן בהול ולשמוע באופן ישיר את עומק המשבר בענף. אל תהיו חתומים על קריסת גיל הרך בישראל. לצערנו השביתה תימשך גם מחר".

יו"ר נעמת, חגית פאר, השתתפה בהפגנה וקראה לשר ליברמן: "אנחנו לא אויבות שלך. רד אלינו ותשמע ממקור ראשון את זעקת המטפלות. תנו לנו לחזור. שנים רבות שאנחנו נלחמות ולא רצינו להגיע לשביתה, אבל הממשלה לא נתנה לנו אפשרות אחרת. למטפלות שלנו מגיעים תנאים אנושיים. תודה לאלפי ההורים על התמיכה והגיבוי, ימי השביתה יוחזרו לכם במלואם".

מאות מטפלות מפגינות, בצהריים, מול משרד האוצר בירושלים ביומה השלישי של השבתת המעונות (צילום: נעמת)

 

יצוין שאתמול נערכה ישיבה בוועדה לקידום מעמד האשה של הכנסת ובמרכזה: תנאי העבודה והשכר של המטפלות. יו"ר הוועדה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) אמרה בפתח הדיון: "החלטתי לקיים את הדיון לאחר שכולנו חווים בימים האחרונים את השביתה. השביתה הזאת מגיעה בתקופה רגישה שבה היה צריך לנצל את העובדה שהממשלה הנוכחית החליטה להעביר את נושא חינוך הגיל הרך למשרד החינוך וזה דבר מבורך. חינוך לגיל הרך זה לא 4 קירות או שמרטפייה. מדובר בחינוך ולכן באותה ההזדמנות שהעבירו את האחריות למשרד החינוך הוחלט שהאחריות תחול רק משנה הבאה וזה השאיר אותנו במצב שלא ברור על מי האחריות הפדגוגית. זה השאיר מקום לבריחה ממתן תשובות למערכת הארגונים שמפעילות את המסגרות והמטפלות המחנכות ממשיכות לסבול".

 

עוד בנושא:

בעקבות קרע עם האוצר תימשך השבתת המעונות; דיון בוועדה לקידום מעמד האשה של הכנסת  

השבתת המעונות ללא הגבלת זמן: אלפי מטפלות לגיל הרך הפגינו במרכז תל אביב