היה נתון לאיומים של אנשי ביטחון: זעם בוונצואלה בעקבות הרצח של פעיל קומוניסטי

זעם רב שורר בוונצואלה בעקבות הרצח של פעיל קומוניסטי, חוסה אורבינה, ב-10 בינואר האחרון. משלחת של הלשכה הפוליטית של המפלגה נפגשה אתמול (שישי) עם היועץ המשפטי של הממשלה וראש התביעה הכללית, טארק סעב, ודרשו לפתוח מיד בחקירה בחשד שאנשי כוחות הביטחון היו מעורבים במעשה הנפשע.

יצוין שבמשך שבועות ארוכים קיבל אורבינה המנוח איומים מצד קצינים המשמר הלאומי. עוד דרשה ההנהגה הקומוניסטית לפתוח בחקירה במקרים נוספים בשנים האחרונות בהם נרצחו קומוניסטים. דובר המפלגה הקומוניסטית מסר "זה עשרה ימים שאנו דורשים חקירה דחופה ותביעה גלויה לאור הרצח האכזרי והפחדני של חבר המפלגה". אורבינה נרצח במדינת אפורה במערב המדינה.

"צדק לחוסה אורבניה" – כרזה של המפלגה הקומוניסטית של ונצואלה

 

על פי הידיעות שפורסמו בשבוע האחרון, אורבינה היה נתון לאיומים תכופים והמפלגה סבורה כי הוא נרדף בשל עמדותיו הפוליטיות ופעילותו החברתית בהגנה על הקהילות בעיר פוארטו פארז שנמצאת על הגבול עם קולומביה. "המפלגה תמשיך להילחם נגד הקמפיין שפתח נגדה ממשלת מדורו", הוסיף הדובר. הקומוניסטים מאשימים את הנשיא ניקולס מדורו בניסיון לפלג את התנועה המהפכנית לאחר שהמפלגה ובני בריתה הציבו מועמדים מטעמם בבחירות שהתמודדו מול המועמדים של מדורו.