הטכנולוגים רפואיים יפתחו ביום א' בשביתה; בבתי החולים הציבוריים נמשכת העבודה החלקית

הטכנולוגים הרפואיים מתכוונים לפתוח בשביתה מלאה ביום ראשון הקרוב. המועסקים במערך ההנשמה והאקמו בבתי החולים עזבו אתמול (רביעי) בצהריים את עבודתם במחאה על תנאי העסקתם. הטכנולוגים, שרובם עובדים סביב השעון במחלקות הקורונה והטיפול הנמרץ, לא שבו לבתי החולים עד הבוקר.

רופאים ואנשי צוות סיעודי היו אחראים על תפעול המערך וטכנאי כונן הגיע למחלקה רק במקרה חירום, ולאחר הטיפול בבעיה עזב את המקום. העובדים הודיעו למעסיקים על השביתה ללא הגבלת זמן שתוכננה ליום שלישי, אך עקב חידוש המו"מ עם משרד הבריאות, הם דחו את ביצוע הצעד ליום ראשון וכרגע מתקיימים עיצומים במערך ההנשמה בלבד. לדברי חטיבת הטכנולוגים בהסתדרות ההנדסאים, אם לא יחול שינוי, ביום ראשון הם ישביתו את כל הפעילות הטכנולוגית בבתי החולים, שכוללת בין השאר את תחומי האק"ג, אקו לב, ואולטרסאונד נשים.

צוות טכנולוגיים רפואיים בבית חולים (צילום: חטיבת הטכנולוגיים הרפואיים)

 

הטכנולוגים הרפואיים, האחראים על הפעלת מכשור רפואי, ממלאים תפקיד חשוב במערך האשפוז. זה זמן רב הם מנהלים מאבק לשיפור תנאי ההעסקה שלהם, וכבר ב-2019 הכריזו סכסוך עבודה. כעת הם מתכוונים לעבוד במתכונת שבת בבתי החולים שבהם הכוננות בסוף השבוע לא מוסדר, לטפל בתקלות דחופות בלבד במכשור ולא לבצע בדיקות דימות.

במקביל שבעה בתי חולים ציבוריים – שערי צדק והדסה בירושלים, לניאדו בנתניה, מעייני הישועה בבני ברק ובתי החולים הסקוטי (האנגלי), המשפחה הקדושה (האיטלקי) וסנט וינסנט דה פול (הצרפתי) בנצרת, מוסיפים לעבוד באופן חלקי ומקבלים רק חולי קורונה. בתי החולים נקלעו למצב כלכלי קשה, ולא קיבלו ממשרד האוצר את התקציבים שאמור היה להעביר להם.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/105790