החליפי: ועד עובדי משרד החוץ הפיק סרטון סטירי על לפיד בעקבות סכסוך עבודה

עובדי משרד החוץ פרסמו הבוקר (חמישי) ברשתות החברתיות סדרת רשת סאטירית בשם "החליפי" הלועגת לשר יאיר לפיד באמצעות מערכונים שעבורם נשכר שחקן שיגלם את השר. בסדרת הסרטונים שצולמה במשרד החוץ, מגלמים השחקן יפתח אופיר את דמותו של לפיד, והשחקנית עדן סבן מגלמת את יועצת השר.

הסרטונים הופקו במסגרת סכסוך עובדה שצפוי להחריף כבר בימים הקרובים באמצעים מגוונים ובין היתר הזהירו העובדים מפני עיצומים בקונסוליות שעשויים לפגוע בעבודת המשרד. הוועד גם צפוי להציב שלטי חוצות בקרוב.

"החליפי": השחקן יפתח אופיר בדמותו של השר לפיד, והשחקנית עדן סבן מגלמת את יועצת השר (צילום: ועד עובדים)

 

בסרטון הראשון נראה השר מגיע למשרדו בלימוזינת מרצדס המשמשת להסעת אח"מים. לפיד נתקל בעוזרת שלו שמספרת שהעובדים כועסים ומאוכזבים ממנו בשל אמירה במסיבת עיתונאים בכנסת, לפיה הוא תומך בדרישותיהם ומחבק אותם. "הצעתי לעובדים לעזור להם במאבק שלהם, אך הם העדיפו לוותר", נשמע קולו האמיתי של יאיר לפיד, רגע לפני שהעוזרת אומרת: "אתה השר, אתה צריך לעשות לא רק לתמוך".

מוועד העובדים נמסר: "צר לנו שאנו נאלצים להיאבק על תנאים הוגנים לעובדי מערך החוץ, שפועלים מתוך מסירות ומחוייבות להצלחת הדיפלומטיה הישראלית, תוך התמודדות עם אירועים מורכבים ומאתגרים. ככה לא מנצחים בחזית הדיפלומטית. אנו קוראים לשר החוץ יאיר לפיד להנחות את הדרגים המקצועיים למצוא פתרונות למצוקות החריפות שעמם אנו מתמודדים".

 

הסרטון ביוטיוב: