החלו אירועי ה-1 במאי; מזכ"ל מק"י: ללא סיום הכיבוש לא יהיה צדק חברתי

האירועים ביוזמת חד"ש ומק"י לציון ה-1 במאי, יום העובד הבינלאומי, החלו אמש והיום (שישי). מאות השתתפו אתמול בצעדה שנערכה בגליל המערבי והסתיימה בכפר יאסיף. בצהריים נערכה צעדה נוספת במרכז תל-אביב. בטרם יצאו המפגינים משדרות בן ציון פינת המלך ג'ורג' נערכה עצרת מאולתרת בהשתתפות מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר, שאמר "יוקר המחיה הגובר אינו גזירת גורל. יוקר המחיה נובע מהמדיניות הכלכלית והחברתית הניאו-ליברלית של ממשלת בנט וליברמן".

מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר (בחולצה לבנה) צועד בצהריים בתהלוכת ה-1 במאי ליד תיאטרון הבימה במרכז תל-אביב (צילום: זו הדרך)

 

עאמר התייחס גם לכיבוש השטחים הפלסטינים הנמשך והדגיש "ללא סיום הכיבוש לא יהיה שלום צודק ולא יהיה צדק חברתי". לדבריו "ממשלת בנט מוסיפה להשקיע מיליארדים על גבי מיליארדים כדי לחזק את הכיבוש ואת ההתנחלויות, על חשבון צרכיה של האוכלוסייה בישראל". מזכ"ל מק"י הזמין את המשתתפים להפגנת ה-1 במאי המרכזית שתתקיים מחר (שבת) בצהריים במרכז נצרת.

בהפגנה שנערכה שבתל-אביב הופץ "זו הדרך", שבועון מק"י, הוקדש ל-1 במאי. בשער העיתון נכתב  "יום העובד והעובדת הבינלאומי, יצוין בישראל בצילו של משבר פוליטי. "ממשלת השינוי" בראשות נפתלי בנט נאחזת בשלטון בכל כוחה ובכל אמצעי. האופוזיציה הימנית העומדת מולה, בראשות בנימין נתניהו, מונהגת בידי חבורה של פוליטיקאים ימניים ותיקים, ניאו-ליברלים כולם, שכל מבוקשם להמשיך במדיניות הכיבוש, הניצול, הדיכוי והאפליה. לכן, המשך כהונתה של ממשלת בנט או החלפתה בממשלה נוספת בראשות נתניהו אינם בשורה טובה לעובדים, למובטלים ולסטודנטים, שיאלצו בכל מקרה לשלם את מחירה של מדיניות הימין".

עוד נאמר במאמר ש"קשה עד מאוד להבחין בהבדלים מהותיים בין המדיניות הכלכלית והחברתית של הממשלה הקודמת לבין זו שמקדמת ממשלת בנט. נכון, הסגנון שונה, אבל התוכן – דומה עד מאוד. לצערנו, קולו של הרוב בחברה, מעמד העובדים, אינו נשמע. ארגוניו טרם נתנו את דעתם לצונאמי הניאו-ליברלי הצפוי תחת ממשלת בנט או בחלופה לכאורה שמציע נתניהו. ללא התגייסות ומאבק כעת, ללא הצגת חלופות מעמדיות עכשיו, המשבר הפוליטי רק יעמיק ויפגע בכולנו. האחד במאי יום של מאבק וחתירה לחברה צודקת יותר – חברה סוציאליסטית – הוא תזכורת שעולם אחר אפשרי. גם ישראל אחרת אפשרית: ללא כיבוש, ללא אפליה וללא ניצול".

 

לעיון בגיליון "זו הדרך" – מיוחד ל-1 במאי:

https://zoha.org.il/wp-content/uploads/2022/04/G16_2022.pdf