החלה עונת המסיק בשטחים הכבושים: מתנחלים תוקפים חקלאים פלסטינים ומציתים שדות

חיילים ירו גז מדמיע ישירות על עשרות פלסטינים בתפילת יום השישי בכפר בית דג'ן שליד שכם. מאות פלסטינים התכנסו אתמול כדי למחות נגד מאחז חדש שהוקם על אדמות הכפר לפני כשבועיים ולשתול עצי זית. כבר בשעות הבוקר חיילי צה"ל חסמו את כל הדרכים המובילות לכפר על מנת למנוע את בואם של מפגינים. בעת המחאה באדמות הכפר החלו החיילים לירות מטחי גז מדמיע. כך מסרה הבוקר סוכנות הידיעות הפלסטינית ואפא.

המחאה באדמות הכפר בית ד'גן, אתמול, חיילים יורים מטחי גז מדמיע לעבר פלסטינים (צילום: ואפא)

יצוין שעונת המסיק בשטחים בכבושים החלה וסוכנות ואפא מדווחת על תקריות רבות בהן מתנחלים, לפעמים תוך חיפוי של חיילים, הציתו חלקות וכרתו עצי זית ברחבי הגדה. תקיפות כאלה נרשמו אתמול במספר מוקדים ובכפר בורין כוחות צה"ל עצרו צעיר פלסטיני שינסה להגן על ביתו בעת פלישת מתנחלים לכפר.

"יש דין" דיווח שביום רביעי האחרון נרשמה תקיפה אלימה בחווארה: מתנחלים תקפו ופצעו שני חקלאים פלסטינים וארבעה מתנדבים, בזמן הבריחה שלהם לכיוון יצהר הציתו המתנחלים אש וגרמו לשריפה באדמות החקלאים. תחקירן יש דין דיווח כי בסביבות 10:00 הגיעה קבוצת חקלאים פלסטינים ומתנדבים למסוק עצי זית, באדמות חווארה. בסביבות השעה 11:30 קבוצת מתנחלים ירדה מכיוון יצהר, והמתנחלים התחילו לזרוק אבנים ממרחק על החקלאים והמתנדבים.

בשלב מסוים, הגיע לשטח רכב צבאי ואז המתנחלים הגבירו את התקיפה. התוקפים רצו לתוך המקום שבו היו החקלאים, ותקפו אותם פיזית בזמן שאבנים וסלעים מושלכים לעברם. החיילים שהיו בשטח לא סייעו לפלסטינים, ובמקום זאת, הם ירו גז מדמיע ורימוני הלם לעבר החקלאים. לאחר התקיפה של החקלאים והמתנדבים, עדי ראיה מסרו לנו כי המתנחלים שברחו בחזרה לכיוון יצהר הציתו אש בשדות של חווארה וגרמו לשריפה גדולה. מספר רב של עצי זית עלו באש. שני תושבי חווארה נפצעו בתקרית ופונו לבית החולים בשכם עם חבלות בגופם, בנוסף אליהם טופלו בשטח ארבעה מתנדבים שנפצעו.