הח"כיות של חד"ש בסדרה חדשה על נשים בפוליטיקה הישראלית שתשודר בערוץ 11

חברות כנסת של חד"ש בעבר ובהווה, תמר גוז'נסקי ועאידה תומא-סלימאן ישתתפו  בסדרה דוקומנטרית חדשה של כאן 11 על מאבקן של נשים לייצוג בכנסת. עוד צפויות להשתתף שרות וחברות כנסת בהווה ובעבר במפלגות אחרות ובהן ציפי לבני, שלי יחימוביץ', זהבה גלאון, לימור לבנת, נעמי חזן, סתיו שפיר ופנינה תמנו שטה. הן מדברות בפתיחות על מקומן של הנשים בפוליטיקה הישראלית ועל המחירים ששילמו בדרך. הסדרה בת שלושה פרקים תשודר החל מיום שלישי 6 בספטמבר בשעה 21:40 בערוץ 11 ובדיגיטל.

ח"כ תמר גוז'נסקי נואמת במליאת הכנסת (צילום מסך: ערוץ 11)

 

למרות שהנשים נהנות מהרוב בישראל הן תמיד היו מיעוט בכנסת. הן נאבקות על מקומן וייצוגן במפלגות השונות, על זכותן לבחור או להיבחר, ועל היכולת להתקדם לתפקיד הבכיר מכולם, בו כיהנה רק אישה אחת מתוך 14 ראשי ממשלה. בכנסת ה-24 היוצאת אומנם הגיע מספר חברות הכנסת לשיא של  43, אבל גם שיא זה אינו מייצג את מספרן של הנשים באוכלוסייה.

בסדרה: שילוב חומרי ארכיון נדירים בהם פוליטיקאיות נשאלות שאלות שלא יאומנו, מוטרדות לעיני המצלמות, וסופגות בוז וגיחוכים בדיונים חשובים על מגדר ונשים מוכות. חברות הכנסת מספרות על ההתמודדויות והמאבקים בפריימריז, על שריונים, ועדות מסדרות ועוד. גם אם נדמה שמטרת אלה לקדם את כניסתן של נשים לכנסת, פעמים רבות הם עיכבו, יצרו מחנות וחוסר סולידריות בין הנשים ובעיקר קיבעו את ייצוגן הנמוך במקומות ריאליים.