החוק של הליכוד אוסר על הנפת הדגל הפלסטיני עבר בטרומית בתמיכת בנט והקואליציה

החוק שאוסר על הנפת הדגל הפלסטיני במוסדות המתוקצבים על ידי המדינה, עבר אתמול (רביעי) בקריאה טרומית, בתמיכת ראש הממשלה נפתלי בנט, ו-62 חברי כנסת נוספים, לעומת 15 שהצביעו נגד. בלטו בהיעדרם שר החוץ לפיד וכל חברי סיעת יש עתיד פרט ליו"ר הכנסת מיקי לוי, כך שר הביטחון בני גנץ שמבקר כעת בהודו, שלא הצביע. גם חברי הכנסת מסיעת העבודה נעדרו מההצבעה.

במחאת על "חוק הדגל", תנועת "מחזקים" הציבה אתמול כרזות והן דגלי ישראל ופלסטין ברמת גן ובנצרת. ברמת גן הדגל הפלסטיני הוסר בהוראת ראש העיר כרמל שאמה הכהן (צילום: אל-אתיחאד)

 

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) אמר בדיון במליאה בטרם אושרה הצעת החוק כי "אתם מתנהגים כמו כל קולוניאליסט, מפחדים מהדגל ומכחישי נכבה. זה לא דגל אש"ף, זה דגל פלסטין". עודה הוסיף: "לא יעזור לכם, לפני שבע שנים הכנסת אסרה על ציון יום הנכבה, מאז מספר המשתתפים הולך וגדל ויש בהם הרבה ילדים קטנים שצועדים עם דגל פלסטין". עודה הדגיש: "לפני שעה קלה הכנסת קיבלה הצעת חוק של ייהוד הגליל. היום 10% מכרמיאל ערבים, 33% מנצרת עילית, נוף הגליל, ערבים. לא יעזור לכם".

חברי הכנסת של חד"ש ברשימה המשותפת הגיבו אמש לאישור "חוק הדגל". ח"כ עאידה תומא-סלימאן מסרה: ‏"חברי מפלגת העבודה בהנהגת מירב מיכאלי נעדרו מההצבעה על חוק הדגל וחוק האגודות השיתופיות. החוקים הגזעניים האלה שלא היו מביישים את נתניהו ובן גביר לא היו עוברים ללא אור ירוק של הקואליציה ובלי היעדרות הח"כים של העבודה. כנראה שלשקד אכפת יותר מעליונות יהודית מהשוויון." לדברי ח"כ עופר כסיף "ממשלת 'השינוי' פרסה שטיח אדום לכהניזם. מרצ ורע"מ שוב נמנעו מהטלת וטו על חוקים פשיסטים למהדרין ואפשרו לחוק ועדות קבלה ולחוק איסור הנפת דגלו של העם הפלסטיני לעבור. והעבודה? ברחה כדרכה. ממשלת 'השינוי' תיזכר לדיראון עולם כזו שהפכה את הכהניזם לבון טון".