החוק שיגביל עתירות פלסטינים לבג"ץ אושר לקריאה שנייה ושלישית

ועדת החוקה של הכנסת אישרה הבוקר (ראשון) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית שתגביל עתירות פלסטינים לבג"ץ. על פי ההצעה, בית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית דין לעניינים מנהליים יוסמך לדון בעתירות של תושבי השטחים בענייני צווי הגבלה ופיקוח, כניסה ויציאה מישראל, תכנון ובנייה וחופש מידעהמהלך נועד להוציא מידי בג"ץ את הביקורת השיפוטית על השטחים.

2018-07-15_203801

אם תאושר ההצעה, בית המשפט המחוזי יהיה הערכאה הראשונה שתדון בעתירות הפלסטינים, ורק אחריה הם יוכלו לפנות לבג"ץ. מטרת החוק היא להקשות על פלסטינים לעתור נגד המדינה ומדיניות הכיבוש. לדברי ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת), "כמו לחוק הלאום, גם לחוק זה יהיו השלכות בינלאומיות. מדברי ההסבר לחוק ניתן להבין כאילו הפלסטינים דורשים את זה אבל בכל הדיונים לא נשמע קולם. זה פגם רציני בהתנהלות. זה אקט של סיפוח".

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) הוסיפה כי "רגע לפני סגירת מושב הקיץ, ממשלת הימין מוציאה את הכביסה המלוכלכת של מדיניות הסיפוח שהיא מובילה שנים רבות ומכניסה אותה לספר החוקים. ממשלת ישראל מבצעת סיכול ממוקד לאפשרות הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67' ומכוננת את 'מדינת היהודים על א"י השלמה'".