הוכרז סכסוך עבודה: עובדי המדינה בבאר-שבע יקיימו עצרת מחאה במרכז העיר

עובדי המדינה בבאר-שבע יקיימו עצרת מחאה במרכז העיר ביום שני הקרוב, 8 בנובמבר. זאת, במחאה על ההחלטה להעתיק 700 עובדי מדינה שמועסקים בבית אושירה בשדרות שז"ר אל מבנה חדש בשדרות רגר. ועדי העובדים של מס הכנסה, מע"מ, רשות הבדואים, משרד הקליטה ורשות מקרקעי ישראל במרחב הנגב, פתחו במאבק במסגרתו הוכרז סכסוך עבודה, שעלול להוביל להשבתה. "מדובר בהחלטה שערורייתית שטומנת בחובה הרעת תנאים פגיעה חמורה בעובדים", אמר ממלא מקום יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, נורברט בוקובזה.

יצוין שבסוף חודש יוני האחרון הכרזנו ביחד על סכסוך עבודה עקב הרעת תנאים ופגיעה חמורה בעובדים. על פי הוועדים במבנה החדש יש מחסור חמור במקומות חנייה (250 מקומות חנייה עבור 1,000 עובדים), תכנון של מעלית אחת בלבד עבור 1,000 עובדים, ופתח כניסה ויציאה אחד "הם רק חלק מהליקויים שאיתם צפויים להתמודד העובדים שעושים לילות כימים עבור האזרחים".

ממלא מקום יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, נורברט בוקובזה (שלישי משמאל) בשיחה עם נציגי עובדי המדינה בבאר-שבע לקראת המחאה (צילום: ההסתדרות במרחב הנגב)

 

לדברי בוקובזה "מעבר לפגיעה הגסה בעובדים מדובר בהחלטה בטיחותית רעה שתיצור עומס רב בכניסה והיציאה של הבניין, תגדיל משמעותית את עומס התנועה ברחוב שמריהו לוין ותיצור תחושת כעס ותסכול בקרב העובדים ועקב כך גם בקרב קהל מקבלי השירות. בסיטואציה כזו המשוואה היא פשוטה; ברגע שלעובדים לא טוב אז גם לאזרחים לא טוב".

במפגש שנערך עם הוועדים סוכם, לדברי בוקובזה "לא נזוז מהמבנה אפילו לא מטר אחד עד שהמדינה תשנה את החלטתה ותשים בראש סדר העדיפויות את רווחת העובדים". העובדים כבר קיימו אסיפות הסברה וכאמור, בשבוע הבא, תתקיים עצרת מחאה במרכז העיר.