הוכרז סכסוך עבודה כללי במשק בעקבות המשבר הביטוחים הסיעודיים

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה כללי במשק סביב המשבר בביטוחים הסיעודיים. ישיבת בית נבחרי ההסתדרות, שכינס אתמול (שלישי) יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אישרה את סכסוך העבודה הכללילפני ישיבת בית נבחרי ההסתדרות בנושא, אישרה את הכוונה להכריז על סכסוך עבודה כללי גם ועדת התיאום והביצוע של ההסתדרות וגם בפורום הנהגת הארגון.

2017-11-08_201300

הכרזת סכסוך העבודה, אתמול, על ידי הנהגת ההסתדרות (צילום: דוברות ההסתדרות)

בדברים שנשא בישיבה, מתח ניסנקורן  ביקורת חריפה על הפקידות הבכירה במשרד האוצר. "במקום שהמדינה תדאג לקשישים, הקשישים כאן צריכים לדאוג לעצמם" אמר, "מדינת ישראל מנשלת את עצמה מחובתה לדאוג לאוכלוסייה זו".

על פי חוק, תוכל ההסתדרות להשבית את המשק כבר מה-22 בנובמבר אך ניסנקורן הודיע כי יאפשר למצות את ערוצי ההידברות עד סוף החודש. לדבריו, "המטרה שלנו היא לא השביתה אלא הפתרון, ואני מקווה כי בתקופה הזו אכן יימצא פתרון". המגעים כבר החלו והיום נפגשו בתלאביב ניסנקורן ושר האוצר משה כחלון.

במקביל לאישור הסכסוך, ההסתדרות נערכת להמשך הפעולות, תוך תיאום עם הסתדרות המורים וארגון המורים. בנוסף, ההסתדרות תשיק מחר קמפיין שילוט ארצי להצלת הביטוח הסיעודי.

בין העניינים שבסכסוך שאושר: הביטול החדצדדי של הביטוחים הסיעודיים הקולקטיביים, המהווים חלק מתנאי עבודה ורווחה המוקנים לעובדים במסגרת יחסי עבודה קיבוציים. "לביטול הביטוחים הסיעודיים הקולקטיביים השלכות קשות על העובדים והגמלאים תוך הותרת המבוטחים כיום ללא כיסוי כלל או עם כיסוי חלקי". "חרף ההשלכות כבדות המשקל שיש לביטול כאמור על עובדים וגמלאים, התנהלות בחוסר תום לב תוך הכתבה חד צדדית של עובדות בשטח וללא הגעה להסכמות בעניין ההשלכות על העובדים והגמלאים", נאמר בהכרזת הסכסוך. כמו כן, ההסתדרות דורשת "הסדרה מוסכמת של הביטוח הסיעודי לכלל העובדים והגמלאים".