הוכרז סכסוך עבודה: חברה אמריקאית רוכשת את אי.סי.אי והעובדים חוששים מפיטורים

סכסוך עבודה הוכרז בחברת ההייטק אי.סי.אי ( (ECIכך הודיע אתמול (שני) יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות, יקי חלוצי, וזאת על רקע עסקת המיזוג אשר נחתמה בינה לבין חברת ריבון האמריקנית. במקביל להכרזת הסכסוך ערכו אתמול עובדי החברה אסיפת הסברה במחאה על התנהלות ההנהלה וסירובה לחתום על שורת הבנות שנועדו לשמור על ביטחונם התעסוקתי של העובדים.

בחודש נובמבר האחרון הודיעה החברה על רכישתה על ידי חברת ריבון האמריקנית. מיד עם הודעת הרכישה, דרש ועד העובדים לשבת למו"מ על מנת להבטיח את תנאיהם וביטחונם התעסוקתי ביחס לרכישה – אולם הנהלת החברה סירבה בתחילה לדון בנושא וטענה שאין ביכולתה לדון בפרטי העסקה לפני שזו נחתמת. רק לאחר פנייה ישירה לחברת ריבון, אשר נתנה את הסכמתה, נכנסה ההנהלה למו"מ עם ועד העובדים וההסתדרות בדבר השפעות הרכישה.

אסיפת עובדי אי.סי.אי החוששים מפיטורים (צילום: ועד עובדים)

חרף הסיכומים, בשבועות האחרונים נמנעה ההנהלה מלחתום על ההסכמות שהושגו, בטענה למחלוקת סביב הניסוחים המשפטיים. בפועל טוענים בוועד, חזרה בה ההנהלה מההבנות והיא מסרבת להתחייב להן. יו"ר ועד העובדים, אופיר לוי, מסר "במהלך החודשיים האחרונים עשינו כל שביכולתנו להימנע מסכסוך עבודה וניהלנו מו"מ מתוך אחריות לעתיד החברה ועתיד העובדים בישראל. במהלך המו"מ הגענו להסכמות, אך לצערנו כאשר הגענו לשלב הניסוחים המשפטיים גילינו שההנהלה חזרה בה מכל ההסכמות. אנו מודעים לסכנות המרחפות מעל ראשי העובדים בחברות הנרכשות ע"י חברות אמריקניות ולכן תפקידנו כוועד הוא לשמור על הביטחון התעסוקתי של העובדים בישראל".