הוכרז סכסוך עבודה בפלאפון; בית הדין אסר על פיטורי עובדי טבע באשדוד

סכסוך עבודה הוכרז אתמול (רביעי) בחברת פלאפון. הסכסוך, שיחול על כ-2,600 עובדי החברה, הוכרז על רקע הכוונה לבצע שינויים ארגוניים ומבניים בחברת פלאפון, לרבות מיזוג ואיחוד פעילויות, עם חברת האם בזק או עם החברות הבנות של בזק. יצוין כי השינויים, ככל שיבוצעו, נושאים השלכות קריטיות על תנאי העובדים, זכויותיהם וביטחונם התעסוקתי, תוך פגיעה משמעותית במעמדם ובכוחם הארגוני של העובדים.

2018-06-07_195445

הפגנת עובדי פלאפון, פברואר 2017 (צילום: ועד עובדים)

במסגרת הסכסוך, נציגות העובדים דורשת לקבל פרטים ונתונים על השינויים הארגוניים והמבניים המתוכננים, על מנת לקיים היוועצות כנדרש. כמו כן, העובדים דורשים לנהל מו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי אשר יסדיר את זכויות עובדי פלאפון ויבטיח להם רשת ביטחון, תוך הגנה מפני ההשלכות של השינויים המתוכננים כאמור.

יו"ר ועד ועבדי פלאפון, ברק לוי, מסר אמש: "הוועד דאג להעביר במספר הזדמנויות לכל הגורמים הרלוונטיים כי כל שינוי משמעותי במבנה הקבוצה לא ייצא לפועל במידה והדברים יתבצעו באופן חד צדדי תוך פגיעה בעובדים המסורים והמקצועיים שיש בפלאפון. הוועד עוקב מקרוב אחר ההתפתחויות בנושא והוא מוכן לכל תרחיש, יהיה אשר יהיה".

כמו כן, בהחלטה שניתנה אתמול בתום דיון שנערך בהשתתפות נציגי ההסתדרות, קונצרן טבע ומשרד הבריאות, החליט הרכב בית הדין לעבודה, בראשות כבוד השופט יוחנן כהן להותיר את הצו המונע פיטורין במפעל טבע באשדוד על כנו. ההחלטה ניתנה לאחר שבית הדין השתכנע כי נעשה מאמץ מצד משרד הבריאות לייצר פתרון שיאפשר את הפעלת המפעל לאור חשיבותו החיונית. בית הדין קרא לגורמים לפעול במהירות המרבית להגעה להסדר, וקבע דיון נוסף במעמד הצדדים ב-28 ביוני.

בדצמבר האחרון הודיעה טבע על סגירת שורה של מפעלים ופיטורי כ-1,700 עובדים בישראל, בעקבות משבר אליו נקלעה כתוצאה משורה של רכישות כושלות. המפעל האשדודי כמו גם המפעלים בקריית שמונה ובשוהם – לא אמור היה להסגר, כי אם להימכראלא שבערב יום העצמאות נדהמו העובדים לקבל את ההודעה כי הנהלת החברה החליטה לסגור את מקום עבודתם