הוועד וההסתדרות תובעים את נציבות הכבאות על פגיעה בארגון העובדים

הסתדרות וארגון הכבאים הגישו השבוע תביעה על סך 5 מיליון שקלים נגד נציבות הכבאות וההצלה, בגלל פגיעה בזכות ההתאגדות של עובדי מערך הכבאות. ארגון מסר כי הנציבות בראשות הנציב דדי שימחי פועלת לפרק את ארגון העובדים, לצד שורה של אירועי התעמרות בעובדים על רקע צעדיהם הארגוניים. התביעה הוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב באמצעות עו"ד יעל שילוני ועו"ד סיגל פעיל.

כבאים מתמודדים עם השריפה (צילום: ארגון הכבאים)

 

התביעה הוגשה גם נגד הנציב שימחי ועוד תשעה מפקדים נוספים במערך הכבאות, שנטען כי התעמרו בעובדים. "המשיבים כולם, יחד ולחוד, שמו לעצמם למטרה לפרק את ארגון הכבאים המקצועיים בישראל, לייתר את פעולותיו כארגון עובדים הפועל לשמור על זכויות ותנאי עבודתם של לוחמי האש ולרוקן אותו מתוכן – בכל מחיר כאשר הכל כשר", נכתב בעתירה.

העתירה מפרטת מסכת ארוכה של אירועים בהם פעלה לכאורה הנהלת הנציבות כנגד כבאים שהשתתפו בצעדים הארגוניים אותם הוביל ארגון העובדים. בין היתר נטען כי מפקד תחנה בקריית מלאכי הורה ללוחמי אש לנקות ציוד מבצעי עם מכחולים קטנים במטרה להשפילם. עוד נטען כי לוחמי אש הממתינים מזה 4 שנים לקורס קצינים ולהשתלמויות נדרשו לחתום על מסמך התחייבות כי לא ייקחו חלק בצעדים ארגוניים, במאבק על תנאי העבודה במערך.

עתירה נכתב כי "נציב הרשות הארצית לכבאות והצלה, רב-טפסר דדי שימחי, משליט משטר טרור ואיפה ומנחה את מפקדי התחנות ברחבי הארץ למלא אחר מדיניותו זו בכל דרך אפשרית. וכך, המשיבים עושים ככל שביכולתם לערער, לטלטל ולזרוע פחד בלב עובדי הרשות, תוך פגיעה חמורה בזכויותיהם, על מנת שהמסר יהיה ברור – לא תקום ולא תהיה זכות התארגנות ברשות לכבאות והצלה".