ההרוג ה-67 בתאונות עבודה מתחילת השנה: עובד בן 20 תושב יפיע

סער עאטף נח'ש, עובד בן 20, תושב יפיע, נהרג היום (ראשון) לאחר שנפל מגובה של כ-12 מטרים מפיגום באתר בנייה של חברת החשמל בשטח תחנת הכוח אורות רבין הסמוכה לחדרה. צוות מד"א פינה אותו במצב קשה לבית החולים הלל יפה, אך שם נקבע מותו. העובד הצעיר הוא ההרוג ה-67 בתאונות עבודה מתחילת השנה וההרוג ה-36 בענף הבנייה.

לפני הצהריים התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון על פועל שנפל מפיגום באתר בנייה של חברת החשמל אורות רבין. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום מצאו את העובד כשהוא מחוסר הכרה עם חבלת ראש, טיפלו בו ופינו אותו לבית חולים הלל יפה.

סעד עאטף נח'ש בן 20, ההרוג ה-67 בתאונות עבודה מתחילת השנה (צילום: ערב 48)

 

חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א עידן אלמלח סיפר: "הגענו למקום והובילו אותנו אל הפועל ששכב מחוסר הכרה ועם חבלת ראש קשה מאוד לאחר שנפל מגובה של כ-12 מטרים. הענקנו לו טיפול רפואי מתקדם בשטח שכלל חבישות, קיבועים ומתן תרופות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ לבית החולים תוך המשך טיפול". מוקדם יותר, נפל עובד כבן 30 לבור באתר עבודות בשדרות משה דיין בירושלים, הוא פונה לבית החולים הדסה הר הצופים כשהוא במצב בינוני עם חבלה בגפיים.

ראובן בן שמעון, מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה, אמר בעקבות התאונה כי "הקטל בענף הבנייה נמשך והשנה שברנו שיא שלילי במספר ההרוגים והפצועים. הרפורמות בתחום הבטיחות תקועות ומקבלי ההחלטות מפזרים סיסמאות במקום לקבל החלטות משמעותיות ושינוי חקיקה והטלת אחריות פלילית על מנכ"לי חברות ויזמים שמעורבים בתאונות קטלניות. המצב כיום הוא שאין תמריצים ואין ענישה, ולכן אנו נמשיך לראות גם בשנת 2022 את הפועלים נופלים אל מותם".