ההרוג ה-5 בתאונות עבודה מתחילת השנה: פועל סיני שנפל באתר בקריית ים

פועל בניין סיני בן 30, פנג שן שין, הוא ההרוג החמישי בתאונת עבודה מתחילת השנה. העובד נפגע מנפילה ונפטר ביום שני מפצעיו. הוא עבד באתר הבנייה "צור טאואר" בשכונת גלי הים בקריית הים. הבנייה מבצעת בראל הנדסה ובניין והוא הועסק בידי החברה "לוגנשיין" הזרה.

ממנהל הבטיחות נמסר לאתר "וויינט" כי העובד היה רתום בעת התאונה לרתמת בטיחות אולם זו לא היתה מחוברת לנקודת עיגון. בחודש שעבר התרחשה תאונה קשה של נפילת עגורנאי ממנוף מגובה רב באתר בביצוע חברת בראל בגדרה. ביולי אשתקד, התרחשה באתר "סי ים" בקריית ים, אף הוא בביצוע בראל הנדסה תאונה בה שני עובדים נפצעו, באורח בינוני וקל, מתבניות פלדה שקרסו עליהם. כמו כן, באתרים שונים של החברה ברחבי הארץ הוטל במהלך השנה שעברה תשעה צווי בטיחות בגין הפרות בטיחות, אולם לא ננקטו הליכים משמעתיים בעניינה.

צוות מד"א מטפל בעובד הסיני פנג שן שין במקום התאונה בקריית ים (צילום: מד"א)

 

ד"ר הדס תגרי, העומדת בראש הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה, מסרה "שוב עובד באתר בנייה נופל מגובה ונהרג – וזאת בתקופה בה מרבית הפעילות הכלכלית נעצרה. שוב מתרחשת תאונה קטלנית באחריותה של חברה קבלנית מבצעת, אשר באתריה נמצאו הפרות בטיחות שהביאו להטלתם של תשעה צווי בטיחות. באחד מהם, התרחשה רק בחודש שעבר תאונה נוספת של נפילה מגובה, שהביאה לפציעתו הקשה של עובד."

"אף על פי כן, עניינה של החברה לא הועבר על ידי מינהל הבטיחות התעסוקתית לרשם הקבלנים במשרד השיכון, על מנת שזה ישקול נקיטת אמצעים משמעתיים נגדה. נגד חברות רבות להן רקורד בטיחותי חמור לא ננקטים כלל אמצעים משמעתיים, וגם כאשר מתנהלים הליכים כלשהם, אלו מתנהלים באיטיות רבה ולעתים קרובות בתוצאות מקלות", הדגישה.