ההרוג החמישי בתאונות בניין: מנוף קרס באור עקיבא ועובד בן 45 נהרג

עובד בניין בן 54 נהרג היום (שני) כתוצאה ממנוף שקרס באתר בנייה בשכונת אור ים באור עקיבא. העובד הוא החמישי שנהרג בתאונת עבודה בענף הבניין מתחילת השנה. צוות מד"א שהגיע למקום קבע את מותו. כוחות הצלה שהוזעקו לזירה מצאו את הפועל כשהוא לכוד מתחת המנוף שקרס וללא רוח חיים – ולא נותר להם אלא לקבוע את מותו במקום. לצורך חילוצו של הפועל שנהרג מתחת המנוף שקרס, הוזעק למקום גם צוות היחידה לחילוצים מיוחדים של כיבוי והצלה לישראל.

הפראמדיקים של מד”א, ליאור אלמקייס ולי אם לוי, סיפרו: "כשהגענו לאתר הבניה ראינו את המנוף שקרס על צידו. גבר כבן 40 נלכד מתחתיו כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

כוחות הצלה באתר הבנייה באור עקיבא בו נהרג היום פועל בניין (צילום: איחוד הצלה)

 

יצוין שגם אתמול נהרג פועל בניין בן 46 לאחר שהתחשמל באתר בניה ברחוב עוזיהו באשדוד. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי ונאלצו לקבוע את מותו במקום. חובש רפואת חירום במד"א ברוך הרשקוביץ סיפר: "כשהגענו לאתר בניה ראינו את הפועל שוכב מחוסר הכרה על הפיגום לאחר שהתחשמל. מכיוון שהייתה סכנת התחשמלות נוספת לא ניתן היה להיכנס לאתר והדרכנו את הפועלים שהיו בסמוך אליו כיצד לבצע פעולות החייאה בסיסיות. מיד כשהורד החשמל ויכולנו לעלות רצנו עם הציוד הרפואי, ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפועל היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

יצוין שפעילי חד"ש ומק"י בתל-אביב ובירושלים יקיימו משמרות מחאה נגד המשך הקטל בענף הבנייה בשישי 12 במארס. המחאות יתקיימו בשעה 13:00 ברחוב מטלון פינת העלייה בדרום תל-אביב וברחבת המשביר הישן במרכז ירושלים. מחד"ש עובדים נמסר "נגיף תאונות הבניין ממשיך להשתולל באין מפריע, מאות ועשרות עובדים מקפחים את חייהם על גבי פיגומים ומנופים ברחבי הארץ. במהלך 2020 נהרגו 67 עובדים בתאונות עבודה, בהם 33 בתחום הבניין, ועשרות נפצעו". לדבריהם "לנגיף תאונות הבניין אין מסיבות עיתונאים ואין כותרות ענק, אין גם ישיבות ממשלה ופרויקטור מיוחד, יש רק ממשלה שעוצמת עיניים וקבלנים שקוצרים רווחים של מיליונים על קיצוץ עלויות הבטיחות". עוד הבטיחו "מדי חודש, נפגין ברחבי הארץ נגד מדיניות הממשלה המעדיפה רווחים על חיים, כי דם הפועלים אינו הפקר!".