ההסתדרות תתבע את עיריית אשדוד ואת הנהלת התזמורת האנדלוסית בגלל הפיטורים

ההסתדרות תובעת שני מיליון שקל מראש העירייה יחיאל לסרי וממנכ"ל התזמורת האנדלויסת, מוטי מלכא – שניהם ממייסדיה של התזמורת זוכת פרס ישראל בגלל פיטוריהם הלא חוקיים של עשרות נגנים ועובדים. מההסתדרות נמסר כי המניע לפיטורים ההמוניים היה התארגנותם של העובדים למאבק עבודה במסגרת ההסתדרות. במקביל מנהלת ההסתדרות מגעים להפעלת מסגרת אחרת לפעילות התזמורת.

במכתבי הפיטורים מוסר המנכ"ל מלכא לכל אחד מהעובדים כי החלטת הפיטורים נובעת "בעקבות שיבוש פעילותה וכלל סדרי ויחסי העבודה בתזמורת, על ידי הסתדרות העובדים החדשה ונציגות העובדים מזה תקופה ארוכה, לרבות פגיעה קשה ביכולת תפעולה וניהולה של התזמורת והשבתות התזמורת". במכתב שנשלח למלכא מטעם היועץ המשפטי של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד שי תקן, נטען כי הפיטורים אינם חוקיים מפני שהם "נעשו בחוסר תום לב קיצוני ומובהק, תוך פגיעה קשה ומכוונת בחופש ההתארגנות". בנוסף טען שהוא רואה בחומרה רבה את העובדה שהנהלת העמותה בחרה להפסיק את פעילותה של התזמורת האנדלוסית הישראלית במתכונתה הקיימת, "וזאת כאקט של ענישה קולקטיבית בגין ניסיון התארגנות לגיטימי של עובדי ונגני התזמורת". כזכור, עובדי התזמורת פתחו בשביתה ביום ראשון שעבר מאחר והדיונים מול ההנהלה להסדר עבודה קיבוצי עלה על שרטון.

 יו"ר איגוד האומנים בהסתדרות, דוד גלנוס, אמר כי "התזמורת היא בראש ובראשונה הנגנים והעובדים. מדובר בשמורת טבע תרבותית ובפרויקט לאומי, שהמדינה חייבת לטפח. התזמורת נחשבת בישראל ובעולם כולו ליהלום שבכתר של התרבות המזרחית והצפון אפריקאית. ההסתדרות תמשיך להיאבק הן להמשך פעילותה והן להעסקתם של האומנים והעובדים בתנאים הולמים".