ההסתדרות תומכת בהכרזת סכסוך עבודה לאחר שהעובדים חסמו את הכניסה לעיריית חיפה

ההסתדרות תומכת בהכרזת סכסוך עבודה בעיריית חיפה. זאת, לאחר שארגון עובדי עיריית חיפה הציב ביום ראשון בבוקר משאיות בפתח הכניסה להיכל העירייה, במחאה על כך שעובדות באגף הרישוי על הבנייה התלוננו על בכיר באגף וזומנו לשימוע, בעוד שנגד הבכיר לא ננקט שום צעד. עוד נערכה במקום אסיפת מחאה וחסימת הכניסה לעירייה. המשאיות נשאו שלטים בהם נכתב "נשים הן לא זבל".

במכתב ששלח ראש חטיבת רשויות מקומיות בהסתדרות המעוף, עו"ד רונן אהרוני, למנכ"ל העירייה, אוהד שגב, כתב: "ב-24 בחודש פנה אליך יו"ר ארגון העובדים במכתב והציג את הפגמים בהתנהלות העירייה בכל הנוגע ליחס המשפיל והפוגעני, לו זוכות עובדות אגף הרישוי על הבנייה… כפי שהובא לידיעתנו ובהמשך למכתבו של מר עידו אמנון מ-12 ביולי, מוצגת תמונה קשה של התעמרות בעובדות ופגיעה בזכויותיהן הבסיסיות ליחס ראוי, מכבד והוגן מצד הממונים עליהן.

העובדים חוסמים את הכניסה לעיריית חיפה ביום ראשון בבוקר באמצעות משאיות. עוד קיימו אסיפת הסברה במקום (צילום: ארגון העובדים)

 

"כך, אוימו העובדות כי מי שתפנה לוועד העובדים 'יבולע לה', תוך שהן נדרשות שלא לשתף את ארגון העובדים ולא להסתייע בהגנתו ביחס להתעמרות אותה הן חוות… דבר העולה לכדי פגיעה אנושה בזכות היסוד של העובדים להתארגנות ולהגנה קיבוצית והינו אסור על פי כל דין", הדגיש.

עוד נאמר במכתבו של עו"ד אהרוני "אם לא די בכל אלו, הרי שממכתבו של יו"ר ארגון העובדים עולה גם, כי כאשר הובאו הדברים לפתחך, בחרת להימנע מקיומו של הליך בירור מעמיק וענייני בתלונות העובדות בדבר היחס המשפיל לו הן זוכות… חמורה שבעתיים היא העובדה כי בחרת להעניש את הקורבנות בסיפור בדרך של זימונן לשימוע טרם פיטורים, תוך שבכך אתה שולח מסר חד וברור לעובדים, ובעיקר לעובדות העירייה, 'ככה ייעשה לאיש' אשר יעז להלין נגד מנהל בכיר בעירייה. בדרך זו אתה בוחר לגרום להשתקת העובדות ולזריית פחד בקרב העובדים לבל יעזו להתלונן ואף לא לפנות לארגון העובדים לסיוע".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/108722