ההסתדרות חתמה על הסכם קיבוצי בחברה לאוטומציה הכולל פיטורים בניגוד לעמדת הוועד

הסכם קיבוצי חדש נחתם אתמול (יום ב') בין החברה לאוטומציה ובין ההסתדרות החדשה. במסגרת ההסכם, יפרשו 80 מעובדי החברה. במידה ומכסה זו לא תתמלא בעובדים שפורשים מרצון, יפוטרו עובדים נוספים. בנוסף יאפשר ההסכם לחברה להעסיק 100 עובדים בחוזים אישיים. ההסכם מפרט גם תנאי שכר לעובדים, תנאי פרישה, וצעדי הפיטורים בהם תנקוט החברה. בנוסף יאפשר ההסכם לחברה לבצע ניוד של עובדים לפי שיקולי ההנהלה. יצוין שוועד העובדים של החברה מתנגד בחריפות להסכם ומתכוון להיפגש הערב (יום ג') כדי להחליט על צעדיו.

במשא ומתן הממושך שקדם להסכם חל עיכוב אירעה בעקבות פנייתו של ועד עובדי החברה לבית משפט. הוועד ביקש להוציא צו מניעה נגד ההסכם לאור אי עמידתה של החברה בהסכם עם העובדים להעברת כספים לקרנות פנסיה. בעקבות הדיון בבית המשפט נחתם לפני כשבועיים הסכם פשרה בין הנהלת החברה ובין נציגי העובדים. בהסכם התחייבה החברה להעביר עד לשנת 2015 לקופת פיצויים מרכזית כ-15 מיליון שקל. כספים אלו ייועדו לפיצויי פרישה של עובדים שיפרשו עד לשנה זו.

ההסכם בין החברה לאוטומציה ובין ההסתדרות החדשה נחשב כצעד הכרחי בדרכה של החברה להפרטה, צעד עליו החליטה הממשלה ביוני 2008. לפי ההחלטה ימכור משרד הפנים את חלקו בחברה – חלק המגיע ל-40% – למרכז השלטון המקומי, שיחזיק, לאחר המכירה, במלוא המניות בחברה. עם זאת, אמורה העברת המניות להוות רק שלב ראשוני בדרך לקראת הפרטה מלאה של החברה לבעלי ההון.