ההסתדרות וארגוני המעסיקים מתייצבים לימין הממשלה ומסרבים לגנות את ההפיכה המשטרית

ההסתדרות וארגוני המעסיקים מתייצבים לימינה של ממשלת נתניהו ומסרבים לגנות את ההפיכה המשטרית. התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר, התאחדות הקבלנים ואיגוד ההייטק הישראלי קראו אתמול (ראשון) "לגלות אחריות ומנהיגות ולסיים את המשבר", אך מבלי לדרוש את הפסקת החקיקה המקדמת את הפשיזציה של ישראל.

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, מסר: "אנחנו מאוד מודאגים מהמצב הכלכלי והחברתי שנוצר בארץ ולכן חושבים שצריך לעשות כל שבכוחנו בכדי לשים סוף למשבר, שמתחיל לפגוע בבסיס שלנו כעם וכחברה ועלול לדרדר את הכלכלה, לפני שיהיה מאוחר מדי. לכן, בתור מי שמנהיג עם עמיתיי את הסביבה העסקית בישראל, החלטנו לצאת במהלך נרחב שקורא להידברות ומשא ומתן ללא תנאים מוקדמים".

לדברי נשיא התאחדות הקבלנים, ראול סרוגו: "המדינה קרועה ושסועה. המשק הישראלי נכנס לסחרור כלכלי רע, בשל אי הוודאות שעלול להתעצם ככל שמצב זה ימשך. כיום, הסכנה הגדולה ביותר למגזר העסקי בכלל וענף הבנייה והתשתית בפרט היא האטה של התוצר העסקי, עצירת השקעות וחוסר יכולת של בעלי העסקים לתכנן את פעולתם קדימה. כרגע יש קפאון מוחלט וההעדפה האוטומטית במשק היא לדחות פעילות, השקעות ורכישות. המחיר של כל יום דחייה הוא עצום וכולנו נשלם אותו. הענף שלנו לבדו מהווה נתח אדיר מפעילות המשק כולו. אני, בשם כל העוסקים הפעילים בענף הבנייה ותשתיות בישראל אומר לכם, בכירי המערכת הפוליטית – שבו מיד והגיעו להסכמות. אין לכם את הפריבילגיה לתת לכולנו לחכות עוד. חובה עליכם להידבר ולהגיע למתווה מוסכם לפני שיהיה מאוחר מדי".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, הוסיף "בימים אלו מנשבות רוחות של פילוג ושנאה שטרם ידענו. אני קורא למנהיגים ולכל הצדדים מכל הקשת הפוליטית – הרגיעו את שיח. תכנסו להידברות וקיימו שיח מכבד שבאמצעותו תגיעו להסכמות רחבות. קיים קונצנזוס רחב באשר ליכולת ההשפעה של ההסתדרות. אמשיך לנצל את יכולת ההשפעה הזו כדי להוביל לפשרה על פי מתווה הנשיא וכדי להתחיל את תהליך הריפוי של החברה הישראלית מהקיטוב הקיצוני ומהשיח האלים שמפלגים את עם ישראל. אין לנו ארץ אחרת. כוחנו באחדותנו".

יצוין שבתום הקמפיין התקשורתי הכושל שעסק ביוקר המחיה, ההסתדרות העלתה בסוף השבוע בקמפיין ארצי חדש: "הכוח שלנו הוא באחדות שלנו". הקמפיין קורא "לאחדות בעם ולהדברות בין הצדדים".

בסרטון הקמפיין (המשודר גם בערוץ 14 הימני-קיצוני) מופיעים מה שהוגדר על ידי הפרסומאים "רגעים היסטוריים ומעצבים מחיי האומה והמדינה. דימויים שחיברו בינינו, ריגשו את כולנו וחיזקו את תחושת האחדות ושותפות הגורל". בין הרגעים המוצגים בסרטון: מעמד הכרזת המדינה, העלייה לישראל, מבצע יונתן לשחרור חטופי המטוס באוגנדה, הזכייה הראשונה באירוויזיון, ניצחונה של מכבי תל אביב על צסק"א מוסקבה ו"רגעים מרגשים נוספים" הלקוחים ישיר מהנרטיב הציוני הימני.

אך אין בסרטון, המתאר היסטוריה מדומיינת של ישראל כפי שממשלת הימין המעוניינת להציג, כל אזכור למאבקים החברתיים והמעמדיים שליוו את המדינה מאז תחילת שנות ה-50, את רצח רבין, את הממשל הצבאי הארוך על האוכלוסייה הערבית, את הכיבוש האכזרי הנמשך זה יותר מ-50 שנה ואף המחאה החברתית ההמונית ב-2011, בה ההסתדרות סירבה לקחת חלק. בדיוק כפי שהיא מסרבת כעת לקחת חלק במאבק נגד ההפיכה המשטרית הימנית, שאחד מקורבנותיה הקרובים יהיו מעמד העובדים וזכויות העובדים.

 

עוד בנושא:

בושה: יו”ר ההסתדרות קורא לטייסי אל על הסרבנים להטיס את נתניהו לביקור ברומא