ההסתדרות הסכימה לפיטורי מחצית מעובדי מפעל טבע-טק ברמת חובב

חברת טבע, בהסכמת ההסתדרות, תפטר מחצית מ-700 עובדי מפעל טבע טק ברמת חובב שבנגב בעוד 18 חודשים. פיטורי העובדים ממפעל טבע, שמייצר חומרים פעילים לתרופות, "נעשים בתגובה לירידה התלולה בהיקף העבודה במפעל כתוצאה מקיטון במספר ההשקות של תרופות גנריות גדולות ובעקבות ירידה בביקוש לתוצרתו של המפעל עבור לקוחות חיצוניים וגם עבור טבע בשל העובדה שהמפעל הפך ליקר ולא תחרותי בהשוואה למתחרים בסין ובהודו", מסרה ההנהלה.

מפעל טבעטק ברמת חובב שבנגב (צילום: טבע)

לדביר ההסתדרות, טבע הגיע להסכם עם ועד העובדים וההסתדרות כי הפיטורים יבוצעו רק בעוד שנה וחצי מתוך הערכה שבמציאות של שוק העבודה במשבר הקורונה יקשה על העובדים למצוא מקום תעסוקה חלופי. ההסכמה בין טבע לבין ההסתדרות חלה רק על מועד סיום העסקת העובדים במפעל טבעטק ולא על מספר העובדים שיפוטרו או גובה הפיצויים שיקבלו. המו"מ בין טבע לבין ההסתדרות לגבי נושאים אלו החל היום (ראשון). טבע צפויה לשלם עם הפיטורים סכום נוסף מעבר לקבוע בחוק השווה לשנת עבודה, באופן שירכך מעט את המכה לעובדים שיפוטרו.

עוד מסרה ההסתדרות: "ההתייעלות במפעל טבעטק לא תחל באופן מיידי, נוכח מגפת הקורונה והמצב הקשה במשק. טבעטק נעתרה לבקשת ההסתדרות וההליך יחל לכל הפחות בעוד 18 חודשים. בתקופה זו הצדדים ידונו יחד בפתרונות למצב וינסו לצמצם את הפגיעה בעובדים ובזכויותיהם".