ההסתדרות הגישה תביעה נגד גני התערוכה בת"א בשל פגיעה בהתארגנות

ההסתדרות הגישה בקשה לצווי מניעה נגד חברת הירידים והקונגרסים גני התערוכהודרישת פיצוי בסך 1,117,260 שקל, בשל פגיעה בהתארגנות העובדים. הבקשה לצווי מניעה והתביעה מצטרפות לסכסוך עבודה שהכריזה ההסתדרות מוקדם יותר השבוע, בשל סירובה של ההנהלה  להכיר בהתאגדות עובדיה בהסתדרות ולהיכנס עמם למשא ומתן להסדרת תנאי העסקתם בהסכם קיבוצי.

2019-06-08_164440

התביעה המשפטית הוגשה מאחר שהחברה פועלת נגד התארגנות עובדיה בהסתדרות, באופן אסור ומנוגד לדין. בין היתר, אחד המנהלים הבכירים בחברה מנהל מערכות המידע – תלה במקום שלטים כנגד בחירתם החוקית והלגיטימית של העובדים להתאגד והפעיל עליהם לחץ לבטל את חברותם בהסתדרות.

בנוסף, בתגובה להודעת ההסתדרות על סכסוך העבודה איימה מנהלת משאבי האנוש של החברה על העובדים כי באם ישתתפו בכינוסים – תיפסק עבודתם באותו היום ויישלל מהם השכר עבור כל יום העבודה. אם לא די בכך, מנכ"ל החברה בעצמו החל להתחקות ולהלך אימים אחר העובדים המתארגנים וצילם אותם משוחחים עם ועד העובדים.

במסגרת בקשת הצד מבקשת ההסתדרות, בין היתר, כי בית הדין יורה לחברה להפסיק להתערב במהלך ההתארגנות, במישרין או בעקיפין. בנוסף לכך תובעת ההסתדרות גם פיצוי בסך 1,117,260 בשל שורת הפרות הדין שבוצעו על ידי החברה.

חברת הירידים והקונגרסים הינה תאגיד עירוני של עיריית תלאביב. עשרות עובדיה התאגדו לאחרונה בהסתדרות נוכח רצונם לשפר את תנאי העסקתם. בין היתר מלינים העובדים כי שכרם נשחק ולא הועלה במשך השנים האחרונות, וכי החברה מכניסה באופן עקבי עובדי קבלן חיצוניים שיבצעו את מטלותיהם.

לצד זאת העובדים לא קיבלו תגמול מספק עבור פעילותם המוגברת בזמן ההכנות לאירוויזיון שנערך בחודש שעבר באתר. בשל סגירת חלק גדול מהאתר למשך זמן ממושך במהלך ההכנות לתחרות, אף נפגע שכרם של העובדים המתבססים על מכירות ושיווק של ירידים ותערוכות במתחם.