ההסתדרות דורשת לעצור את מכירת חברת סופרגז עד להסדרת תנאי העבודה

ההסתדרות דורשת לעצור את מכירת חברת סופרגז, מקבוצת עזריאלי לקבוצת אלקו, עד להסדרת תנאי העובדים, לרבות מתן מענק מכירה לעובדים. למהלך שינוי הבעלות ייתכנו השלכות מרחיקות לכת על ציבור העובדים ולכן בהסתדרות דורשים לעגן את זכויותיהם ואת ביטחונם התעסוקתי.

נציגות העובדים דורשת כי ההתחייבות של הרוכשים, תכלול רציפות מלאה של זכויותיהם ותנאי העסקתם של עובדי סופרגז, כפי שמעוגנים היום בהסכם הקיבוצי ובנוהגים שחלים בחברה. העובדים נאבקים גם על זכותם להיות שותפים ברווחי המכירה כהוקרה על תרומתם להצלחת סופרגז.

אתמול (שני) נפגשו הצדדים בכדי לדון בדרישות ההסתדרות, אולם הנהלת סופרגז סירבה לדרישות והציעה לעובדים מענק מכירה זעום. לנוכח כך, הגישה ההסתדרות בקשה לבית הדין לעבודה בתל-אביב, להורות על ביטול עסקת המכירה עד להסדרת זכויות העובדים. ההסתדרות וועד העובדים קראו להנהלת החברה למלא את חובתה ולקיים מו"מ מידי, תכליתי וענייני מתוך כוונה כנה להגיע להסכמות הנוגעות להשלכות המהלך על זכויות העובדים.

יו"ר ועד העובדים, אביגדור הררי, מסר: "אנחנו מגלים אחריות, גם כוועד וגם כעובדים, אך לא נוותר על זכויותינו ועל מענק המכירה, שכן אנו שותפים מלאים להצלחת סופרגז. לא נסכים לקבל כל החלטה חד צדדית של החברה, ללא דיון עם נציגות העובדים". הוועד אף החל לנקוט בצעדים ארגוניים. ועד העובדים הפיץ אתמול בין עובדי החברה מסר בהול, אותו הם מכנים עדכון לגבי ההתפתחויות האחרונות. "לפני כשבוע נודע לנו שקבוצת עזריאלי מוכרת את שתי החברות לחברת אלקו. עוד באותו היום יצאו מכתבים מההסתדרות להנהלת החברה. במכתבים נדרשה ההנהלה להימנע מצעדים חד צדדים, ולשבת עם הוועד וההסתדרות על הסכם שמעגן את הביטחון התעסוקתי של העובדים במכירה וכן מענק מכירה" מסר הוועד.

עוד הוא מציין ש"לאחר מכן התקיימה ישיבה בשיתוף ההסתדרות, בה הועלו דרישות אלה שוב. היות ולא קיבלנו שום הצעה קונקרטית, הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בשתי החברות. אתמול נודע לנו שעסקת המכירה נחתמה באופן חד צדדי". "לאור האמור, אין מנוס אלא לפעול בצעדים ארגוניים מיידיים. כבר ממחר תתקיים שביתה לכלל העובדים". בוועד מסכמים ש"במקביל לשביתה נקיים שיחות הסברה לכלל העובדים. ככל שלא תהיה התקדמות במשא ומתן, נחריף את הצעדים הארגוניים בתיאום עם ההסתדרות".