ההסתדרות דורשת להסדיר את זכויות עובדי טאואר לקראת המכירה לאינטל

יו"ר ההסתדרות במרחב עמקים צפוני לאון פרץ, פנה בשבוע שעבר להנהלת טאואר סמיקונדוקטור בעקבות ההודעה על רכישת החברה על ידי החברה הרב-לאומית האמריקאית אינטל, בדרישה לפתוח במשא ומתן להסדרת זכויות העובדים במכירה. עובדי טאואר החלו את מהלך ההתאגדות בהסתדרות ביוני 2021. באותו החודש הוציא בית הדין האזורי לעבודה בנצרת צווי מניעה זמניים כנגד הנהלת החברה, והנחה אותה שלא לפגוע בהתארגנות העובדים.

עובדי טאואר (צילום: טאואר סמיקונדוקטור)

 

"ההסתדרות וועד הפעולה, שנמצאים במהלך התארגנות ראשונית במפעל, דורשים מההנהלה החברה לדון איתם בנוגע להשלכות מכירת החברה על העובדים", כתב פרץ לסמנכ"לית משאבי האנוש דלית דהן, "בין היתר בנוגע למענק לעובדים כמקובל במפעלים אחרים". פרץ הזהיר את החברה שלא להתערב במהלך ההתארגנות של העובדים בכל דרך, ושלא לנקוט בפעולות אסורות ביחס להתארגנות העובדים.

בשבוע שעבר הודיעה אינטל שתרכוש את החברה הישראלית בכ-5.8 מיליארד דולר טאואר נסחרת בנאסד"ק בארצות הברית ואחד מבעלי מניותיה, הוא בעל ההון תושב לונדון עידן עופר. השבבים של טאואר נמצאים במוצרי אלקטרוניקה כלי רכב וציוד תעשייתי בכל רחבי העולם.

החברה החלה את דרכה בשנות ה-90 עם מפעל שבבים במגדל העמק, ועמדה על סף פשיטת רגל פעמיים, מהם ניצלה בזכות השקעות חדשות. כיום היא פועלת בישראל, קליפורניה, טקסס ויפן, בזכות רכישות ועסקאות שיתוף פעולה. החברה מעסיקה כ-2,000 עובדים במפעליה במגדל העמק ובהם 700 תושבי העיר, רובם עובדי ייצור המשתכרים עד 10 אלף שקל לחודש.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/103861