הדרכה לפעילים: הגשת תלונות מקוונות למח"ש ותיעוד של אלימות משטרתית

פעילים ומי שמגינים עליהם יודעים שהסיכון להיתקל באלימות משטרתית – בהפגנה, במעצר או ברחוב, גדל מדי שנה. הוועד נגד עינויים ייערך השתלמות מקוונת עבור פעילים על הגשת תלונה במחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) ועל תיעוד מעשי אלימות של שוטרים. "אנחנו יודעים, שיש סיכוי קטן בלבד שתלונה למח"ש תוציא את הצדק לאור ורק במקרים מעטים שוטרים אלימים יעמדו לדין. לכן הרבה מאיתנו לא טורחים להגיע ולהגיש תלונה על מה שאירע לנו, אבל יש מה לעשות נגד אלימות משטרתית", נמסר מהוועד.

שוטרים תוקפים פלסטינים בעת מסיק בירושלים המזרחית, 8 באוקטובר 2022 (צילום: אורן זיו, אקטיבסטילס)

 

מניסיון הוועד נגד עינויים עולה כי תלונה על אלימות שוטרים שמגובה בתיעוד מצולם, מקשה מאוד על מח"ש למסמס תלונות. כעת, יש גם אפשרות להגיש תלונה מקוונת, ללא צורך להגיע למשרדי מח"ש – מה שהופך את הגשת התלונה לקלה ופשוטה הרבה יותר. "אנחנו מזמינים אתכם – פעילים קהילתיים ואקטיביסטיים, מפגינים ועיתונאים, עו"ד ועו"סים – להדרכה משודרת, שבה תוכלו ללמוד איך ניתן להגיש היום תלונות מקוונת למח"ש; ואיך כדי לתעד פגיעות כדי למקסם את סיכויי הצלחה של כל תלונה שמוגשת", נמסר. ההדרכה תתקיים ביום שלישי, 15 בנובמבר, בשעה 20:00 באמצעות הזום.

בהדרה ישתתפו: עו"ד ג'נאן עבדו, הוועד נגד עינויים; סיוון תהל, רכזת שטח ותחום חופש המחאה באגודה לזכויות האזרח בישראל ואורן זיו, צלם ועיתונאי שיחה מקומית, וממקימי אקטיבסטילס. מנחה: ירון ג'קסון – לשעבר רכז פרויקט קדמ"ה – קהילה דורשת משטרה הוגנת, בוועד נגד עינויים.

 

להרשמה ופרטים נוספים: https://www.facebook.com/events/2132500966921716