הבטיחה וקיימה: הרשימה המשותפת רשמה הישג היסטורי בבחירות לכנסת ה-23

הרשימה המשותפת רשמה הישג היסטורי בבחירות שהתקיימו אתמול (שני). מספירת 90% מקולות הבוחרים עולה כי הסיעה גדלה מ-13 ל-15 חברי כנסת. רק שתי מפלגות רשמו תוספת קולות משמעותית: הליכוד הימני שבשלטון והמשותפת – הכי רחוקה מבנימין נתניהו הגזען.

ההישג, כצפוי, נרשם בגלל תוספת קולות בחברה הערבית. בעיר נצרת, "הבירה הערבית בישראל", כ-96% מהבוחרים נתנו את קולם למשותפת. אך גם בתלאביב הוכפל מספר מצביעיה היהודים של הרשימה. על כך התייחס יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה (חד"ש), למחרת יום הבחירות: "אני רוצה לברך את הציבור שלנו, גם הערבי וגם הרבה מהציבור היהודי שתמך ברשימה המשותפת", אמר בפתח ביתו שבחיפה. "אנחנו התחזקנו וזהו ההישג האלקטוראלי הגדול היותר אי פעם מאז 1949, הישג מטורף"

לדברי ח"כ עודה: לא נסתפק בהזדמנות הזו, אנו חייבים להיות האלטרנטיבה הערכית לכל המפה הפוליטית הישראלית. האלטרנטיבה מבחינתנו זו התחלה לחיזוק השמאל הישראלי. אני קורא לשמאלנים לא להתייאש, אלא לחשוב על שותפות ועל אלטרנטיבה ערכית ולא בכאילו, של שלום אמת, דמוקרטיה אמיתית ושוויון בין ערבים ליהודים במדינה. מהרגע הזה אנו נחזק את שיתוף הפעולה בינינו לבין השכבות המוחלשות בחברה הישראלית".

"בכל פעם שהמרכזשמאל נהיה חיקוי חיוור של הימין הימין ניצח והם הפסידו. אנחנו נמשיך להוביל את הציבור של הערבים והיהודים הדמוקרטים, לאורך הקמפיין נתניהו חזר ואמר שלגנץ יש ממשלה רק עם המשותפת. עכשיו כולם רואים שלנתניהו אין ממשלה בגלל המשותפת", הדגיש. לדברי ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) "שותפות ערביתיהודית היא עיקרון יסוד שלי ושל התנועה שלי חד״ש. העלייה הענקית בהצבעה של יהודים למשותפת נותנת משנה כוח לעיקרון הזה. רגע זה הוא התחלה של בניה של שמאל ערבייהודי אמיתי בישראל: מתנגד לכיבוש, מתנגד לגזענות, מתנגד לניצול, בעד צדק בעד כל המוחלשים. זה הכיוון אליו נוביל".