הבחירות לפרלמנט ברוסיה: איש האופוזיציה הכלוא נבלני קורא להצביע לקומוניסטים

במפתיע איש האופוזיציה הכלוא אלכסיי נבלני קרא השבוע להצביע למועמדי המפלגה קומוניסטים בבחירות לדומה, הפרלמנט הרוסי, שהחלו אתמול (שישי) ויסתיימו מחר. חרף חילוקי הדעות הפוליטיים והאידיאולוגיים בינו לקומוניסטים, הוא סבור שבאמצעות חיזוק הסיעה הקומוניסטית בדומה ניתן יהיה להחליש את משטרו של הנשיא ולדימיר פוטין.

יצוין שבשנה החולפת החריף הקרמלין את דיכוי האופוזיציה ברוסיה, ואת רדיפת מתנגדי המשטר וכלי התקשורת העצמאיים. במקביל חלה ירידה בסקרים בתמיכה במפלגת השלטון של פוטין, "רוסיה המאוחדת". כמו כן, בחודשים האחרונים נפסלו בידי הרשויות מועמדים רבים ובהם קומוניסטים.

כרזת בחירות של המפלגה הקומוניסטית של הפדרציה הרוסית

 

בפברואר האחרון נשלח נבלני למאסר של יותר משנתיים, אחרי שחזר למוסקבה מגרמניה – שם אושפז בעקבות ההרעלה שהייתה באוגוסט 2020 והמיוחסת לקרמלין. הארגונים שהקים נבלני הוגדרו "קיצוניים" והוצאו מחוץ לחוק. רבים מבעלי בריתו נעצרו, וחלק מעוזריו נאלצו לברוח ממולדתם. מתנגדי פוטין טוענים שבמציאות שבה השלטון רודף את האופוזיציה – ונבלני כלוא במושבת עונשין – הבחירות הן לא יותר מחותמת גומי של בעלי הברית של פוטין.

בבחירות שהחלו אתמול ייבחרו 450 המחוקקים בדומה – הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי. למפלגת השלטון "רוסיה המאוחדת" יש כיום 334 מחוקקים בדומה. כמעט כל שאר המחוקקים בבית התחתון של הפרלמנט משתייכים לשלוש מפלגות – "רוסיה הוגנת" (בעלת ברית של "רוסיה המאוחדת"), ושתי מפלגות מהאופוזיציה: המפלגה הקומוניסטית והמפלגה הליברל-דמוקרטית. לקומוניסטים 45 חברי פרלמנט.

 

עוד בנושא:

לקראת הבחירות לפרלמנט הרוסי: נפסלה מועמדותו של בעל ההון הקומוניסט

המפלגה הקומוניסטית של הפדרציה הרוסית נערכת לבחירות לדומה שיתקיימו בספטמבר