האקדמית ת"א-יפו – מוסד אקדמי ראשון היוצא להגנת הדמוקרטיה; מרצים מתארגנים בקמפוסים

גילוי דעת להגנת הדמוקרטיה ראשון של מוסד אקדמי פורסם היום (חמישי). חבר הנאמנים וההנהלה המכללה האקדמית תל-אביב-יפו פרסמו הודעה לפיה "אנו, חברי וחברות חבר הנאמנים וההנהלה של המכללה האקדמית תל-אביב-יפו, נשים וגברים, יהודים וערבים, מגיעים מכל שדרות העשייה של החברה הישראלית ועומדים בראשו של מוסד שבו הסגל האקדמי והמנהלי, הסטודנטים והסטודנטיות, מגיעים מכל המגזרים בחברה. אנו שומעים בדאגה רבה את הקולות הקוראים לשינויים משטריים וחוקתיים שיפגעו באופייה הדמוקרטי והשוויוני של מדינת ישראל".

הם קראו לממשלת ישראל "לשמור על ערכי הדמוקרטיה, על עצמאות הרשות השופטת ועל שוויון בין כל אזרחיה כפי שנקבעו במגילת העצמאות למען המשך ביסוסה של מדינת ישראל כמדינה מובילה בעולם. אנו קוראים לממשלה, לפוליטיקאים, ולכל העוסקים בחינוך ובשיח ציבורי, להימנע מפעולות המעודדות אפליה של מגזרים כלשהם בחברה הישראלית ולעודד בכל מרצם שיח משתף, שוויוני ומכיל, כראוי לחברה מתוקנת ומשגשגת".

"נמשיך לתרום לקידום החברה הישראלית ככל יכולתנו כפי שעשינו עד כה, בין השאר באמצעות הבוגרים והבוגרות של המכללה אותם אנו מחנכים למצוינות אקדמית ומחשבה ביקורתית לצד שליחות ומחויבות חברתית", הדגישו. יצוין שעד עתה סירבו ראשי האוניברסיטאות והמכללות לפרסם הודעות גינוי נגד ממשלת הימין ופועלה האנטי-דמוקרטית.

יחד עם זאת מאות מרצים בכל המוסדות להשכלה גבוהה מתארגנים להקמת תנועות להגנה על הדמוקרטיה בקמפוסים השונים. חלק מהם אף חברים בסנאטים של המוסדות האקדמיים ופועלים לכינוסם על מנת לתת ביטוי למערכה הרחבה נגד שלטון הימין. בהקשר זה, הסנאט של האוניברסיטה העברית יתכנס ביום רביעי הקרוב על מנת לדון ולפרסם גילוי דעת הדומה ברוחו להודעה שפרסמה היום המכללה האקדמית ת"א-יפו.

עוד בנושא