האסיפה השנתית של סניף בנק"י תל-אביב: לחיזוק המעורבות הפוליטית של הנוער

סניף תל אביב של ברית הנוער הקומוניסטי הישראלי (בנק"י) קיים באחרונה את אספתו השנתית. באספה, בה השתתפו כעשרים מחברי וחברות הסניף, התקיים דיון על בסיס הדו"ח שהגיש וועד הסניף היוצא. המשתתפים דנו בהיסטוריה של הסניף, במטרותיו ובאתגרים העומדים בפניו, וניתחו את מידת הצלחתו של הסניף בתחומי פעילותו השונים.

נשיאות האסיפה. מימין לשמאל: מזכ"ל בנק"י שאדי נסאר, מזכיר מחוז מרכז היוצא סער יהלום, מזכיר הסניף היוצא עידן סלוצקר, וחבר הוועד הנכנס עידו עילם (צילום: זו הדרך)

 

בשנתיים האחרונות התגבשה קבוצה חדשה של בני נוער בסניף. חברי הקבוצה השתתפו במאבקים ציבוריים ובמחאות, ובהן המחאה נגד שלטון נתניהו וההפגנות נגד המתקפה על עזה במאי 2021. כמו כן השקיעו חברי הקבוצה מאמצים בלימוד תיאורטי ופיתחו את יכולותיהם הפוליטיות והארגוניות.

בפרק הדו"ח "אין חכם כבעל ניסיון – הצעות לוועד הנבחר" הומלץ להעמיק את מעורבותו של הסניף בתנועת המחאה הסביבתית בארץ, ובייחוד בנושא האקלים. זאת, מתוך הכרה בחשיבותו הגוברת של משבר האקלים, כדי לחזק את נוכחותנו בנק"י במאבקים השונים ולהעמיק את הקשר עם בני ובנות נוער נוספים שהביעו עניין בפעילות התנועה.

עוד הומלץ לחזק הקשר עם התנועה הארצית והמחוז, באמצעות פגישות עם סניפים אחרים וארגונם של סמינרים מחוזיים ואירועים משותפים עם סניפי מחוז המשולש הדרומי, השכן למחוז מרכז. כמו כן הציע הדו"ח לחזק את מעורבותם של חברי סניף בנק"י בארגונים מפלגתיים ובלתי-מפלגתיים אחרים, ובהם עיתון "זו הדרך", אקטיבים של סניף המפלגה בתל אביב ורשת "מסרבות". נוסף על כך הוצע להרחיב את פעילות השטח של הסניף, ולארגן אירועים ציבוריים הפונים לבני ולבנות נוער.

כמו כן הדגיש הדו"ח את החשיבות הרבה של השתתפות הסניף באירועים וביוזמות של התנועה הארצית, ואת חשיבות הקשר בין סניפים. כפי שנכתב בפרק "לעולם לא נצעד לבד – קשר בין-סניפי ואירועים ציבוריים", לאורך השנתיים האחרונות השתתף הסניף במגוון אירועים ארציים של התנועה ונפגש פעמים נוספות עם סניפים אחרים.

למפגשים אלה חשיבות רבה בהיכרות בין החברים מרחבי הארץ, בחיזוק תחושת השייכות של חברי וחברות הסניף לתנועה הארצית, ובהעמקת השותפות היהודית-ערבית בתנועה. בין היתר השתתף הסניף בכמה הפגנות ארציות אותן יזמו המפלגה או ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, והשתתף בוועידת בנק"י הארצית בנוכחות מרשימה. עם זאת, משבר הקורונה הקשה על קיום פגישות פיסיות עם סניפים אחרים, וחברי הסניף הדגישו את רצונם בהעמקת מעורבותו של הסניף בחיי התנועה הארצית.

נוסף לדיון בדו"ח כלל האירוע ברכות מחברי הנהגת בנק"י: המזכיר הכללי שאדי נסאר, מזכיר המחוז היוצא סער יהלום ומזכיר הסניף היוצא עידן סלוצקר. בירך גם מזכיר סניף מק"י ת"א עמרי עברון, שהדגיש את תרומתה החשובה של בנק"י לבניית כוחה של המפלגה. במהלך האסיפה בחרו חברות וחברי הסניף את וועד הסניף החדש. לוועד נבחרו נויה עדין, עינב צפורי, עלמה פלאצ'י-ברין, עידו עילם ודניאל אלסון.

ולדימיר גולד