האלימות גברה ב-15%: בסופרבוס קיימו אספות הסברה בעקבות תקיפת נהג

איגוד עובדי התחבורה בכוח לעובדים קיים הבוקר (ראשון) אסיפת הסברה והשבית את פעילות האוטובוסים בחברת סופרבוס בין 7:00 ל-9:00. בין הערים בהן לא פעלה התחבורה הציבורית: בית שמש, עפולה, טבריה, מגדל העמק ועוד. הנהגים מחו נגד העלייה במקרי תקיפת הנהגים בין היתר בגלל הדרישה לעטיית מסיכות בקרב הנוסעים. "לא ייתכן שדרישה מנוסע לחבוש מסיכה מסתיים בתקיפת הנהג", אמרו באיגוד התחבורה בכוח לעובדים.

נהגי סופרבוס מניפים כרזות תמיכה בחבר שהתוקף (צילום: כוח לעובדים)

בהזמנה לאסיפה נאמר חברנו לביא כהן מסניף בית שמש הותקף לאחר שבסך הכל ביצע את העבודה שמשרד התחבורה דורש מאיתנו הנהגים לעשות לפקח שהציבור עוטה מסכות באוטובוס. לביא תיעד את האירוע במצלמה האישית שלו, באוטובוס ללא מחיצה, המשטרה שהגיעה למקום עשתה את המינימום בלבד, וגם אם היתה תופסת את התוקפים עדיין מבחינת המדינה מי שתוקף נהג לא תוקף עובד ציבור".

יצוין שלפני 10 ימים, חבר אחר בכוח לעובדים, נור שקיראת, נהג אגד תעבורה נהג בקו 662 מירושלים להתנחלויות בגוש עציון שבשטחים הפלסטינים הכבושים. בסביבות 23:00 בכניסה להתנחלות בת עין הוא הותקף בגז מדמיע בידי נוסעים. אחד מהם אחז מולו באקדח. במקביל נזרקו מבחוץ אבנים על האוטובוס. הנהג מילט את עצמו. "זאת לא הייתה התקפה ספונטנית ולא ריב עם נהג, אלא מהלך מתוכנן. כשלושים איש חיכו לנהג בתחנה. זה לא היה מעשה קונדס של נעריםחלק מהתוקפים היו מבוגרים. זה בטח לא מקרה חד פעמיפעם בחודש בערך מותקף נהג אוטובוס בבית עין בתנאי אחד שהנהג ערבי", נמסר מכוח לעובדים. על פי נתוני כוח לעובדים מאז פרוץ הקורונה עלה היקף תקיפות הנהגים ב-15%.