האלימות בחברה הערבית: ירי לעבר מנהלת בי"ס בעראבה; אישה נרצחה בג'דיידה מכר

הסתדרות המורים החליטה על שביתה מחר (שלישי) בכל מערכת החינוך בעיר עראבה בעקבות הירי על מנהלת בית ספר. המנהלת, רודיינה שלאעטה, נפצעה מירי של כמה קליעים לרגלה בעת שיצאה ממכוניתה, בתחילת יום הלימודים. שלאעטה מנהלת את חטיבת הביניים אלבוכארי זה 16 שנה. בעקבות המקרה הופסקו הלימודים בבית הספר. בעירייה נערכה ישיבת חירום כדי להחליט האם לקיים שביתה כללית.

כוחות משטרה, הבוקר, בפתח בית הספר אלבוכארי בו נורתה המנהלת (צילום: משטרת ישראל)

 

במשרד החינוך גינו בחריפות את הפגיעה הקשה במנהלת בית הספר בעראבה: "זוהי חצייה נוספת של קו אדום שיש בו כדי לערער ולסכן את המרחב החשוב והמשמעותי ביותר לתלמידים, המוסד החינוכי. במשרד קוראים למשטרה להפוך כל אבן, כדי להגיע לפוגעים ולמצות עמם את הדין. על רקע האירוע החמור, המשרד מלווה באופן צמוד את מנהלת בית הספר, ומעניק לה את כל התמיכה הנדרשת. לצד זה, המשרד גם מלווה את התלמידים וצוות ההוראה באמצעות גורמי המקצוע המוסמכים מהשירות הפסיכולוגי הייעוצי, אשר מעניקים להם תמיכה וליווי אישי."

יצוין שאתמול נדקרה למוות עאישה עבאדי, בת 55, בבית בג'דיידה מכר. המשטרה חוקרת חשד שנרצחה על-ידי בעלה, בן 57 שנמלט אחרי הרצח ונתפס כעבור זמן קצר. עבאדי היא האישה ה-21 שנרצחה מתחילת השנה, והקורבן ה-115 לאלימות בחברה הערבית. מאוחר יותר פרצה מהומה גם בבית החולים נהריה, שגופת עבאדי נלקחה אליו, אחרי שעשרות בני אדם ניסו להיכנס לבית החולים בכוח, נבלמו והתפרעו. שני מאבטחים נפצעו באורח קל.

לדברי מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום, "מדובר במצב בלתי נסבל. אי אפשר לשתוק יותר לנוכח מקרי אלימות קשים, שמתרחשים חדשות לבקרים בבתי חולים שונים. אני מבקש לשבח את שיתוף הפעולה המוצלח בין מאבטחי המרכז הרפואי ותחנת משטרת נהריה, שבגופם מנעו נזקים בנפש, כי המקרה הזה היה יכול להסתיים בצורה הרבה יותר גרועה".