האימפריה מכה שנית: ארה"ב וישראל הן שתי מדינות היחידות בעולם המצדדות בהמשך האמברגו על קובה

רק שתי מדינות התנגדו אמש (חמישי) בעצרת הכללית של האו"ם להודעת הגינוי בעקבות המשך האמברגו האמריקאי על קובה: ארה"ב וישראל. 189 מדינות תמכו בהודעה – ללא נמנעות. כך מסר הבוקר העיתון הקובני "גראנמה".

ההצבעה בעצרת הכללית של האו"ם על הסרת האמברגו האמריקאי מעל קובה הובאה לראשונה להצבעה לפני 27 שנה. מאז ועד היום היו ארה"ב וישראל שתי המדינות היחידות בעולם שהצביעו בהתמדה נגד ההחלטה. ההחלטה, שהינה הצהרתית ולא מחייבת, קוראת לארה"ב להימנע מצעדים שעומדים נגד אמנות האו"ם ובמיוחד הסנקציות המוטלות נגד קובה.

2018-11-02_165814

אמש באסיפה הכללית של האו"ם: 189 מדינות בעד הסרת האמברגו ורק שתיים מתנגדות – ארה"ב וישראל (צילום: דוברות האו"ם)

 

למרות חידוש היחסים בין ארה"ב לקובה בעת ממשל ברק אבומה, עדיין מוסיפים הדיפלומטים האמריקאים והישראלים להתנגד להחלטה. המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) פרסמה הודעה ובה היא דורשת לשים קץ לאמברגו האמריקאי על קובה. זאת, בעקבות ההחלטה ובה גינוי בינלאומי להמשך החרם הנמשך זה יותר מחמישה עשורים.

בהודעה של מק"י, בחתימת המזכ"ל עאדל עאמר, נאמר כי "החרם האמריקאי נמשך על מנת לאלץ את קובה להיכנע לדרישות ארה"ב". עוד דורשת מק"י את פינוי הבסיס האמריקאי שעל אדמת קובה שבמחוז גואנטנמו – בו צבא ארה"ב הקים מחנה מעצר ידוע לשמצה.