האחיות פתחו בשביתה; ח"כ כסיף: זהו מאבק של החברה כולה למען מערכת הבריאות

הסתדרות האחיות פתחה הבוקר (שלישי) בשעה 7:00 בשביתה ללא הגבלת זמן בכל מערכת הבריאות, בשל הקשחת תנאי העסקה, "האחים והאחיות בישראל אינם עובדי כפייה, ולא ייתנו עוד יד לעבודה מחוץ לתקנים ולרישיון, למטלות, נהלים ובקרות ללא תוספת כוח אדם וללא תוספת שכר בהתאם", נמסר. השביתה פרצה לאחר שהמגעים שנערכו אמש במשרד הבריאות הסתיימו ללא תוצאות. מאות אחיות ואחים הפגינו מול מטה משרד הבריאות בירושלים בעת שהתקיים המו"מ. מוקדם יותר הביע יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, תמיכה במאבק האחיות. הוא קרא לראש הממשלה להוסיף חמישה מיליארד שקל בשנה לתקציב מערכת הבריאות כדי למנוע את קריסתה.

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) אף הוא הביע תמיכה במאבק האחיות ואמר "ידיהן של האחיות עסוקות כל העת בטיפול בציבור הרחב, מתן חיסונים ומזור לחולים. זו העת לחזק ידיהן, במאבק הצודק נגד מיעוט התקנים, הבירוקרטיה הלקויה, תנאי ההעסקה הירודים וקיזוז שכרן בשל העיצומים. מאבק האחיות הוא מאבקה של החברה כולה, למען מערכת בריאות ציבורית איכותית".

בהודעת הסתדרות האחיות נמסר כי "משרדי הבריאות והאוצר הם האחראים הישירים לכך שהמחלקות בבתי החולים עלו על גדותיהן והמסדרונות ממשיכים להתמלא בחולים ובמיטות, מחוץ לרישיון החוקי שמשרד הבריאות עצמו העניק". עוד הוסיף הארגון בהודעתו כי משרדי הבריאות והאוצר הם האחראים הישירים לתורים הבלתי נסבלים בקהילה ובריאות הציבור, תורים הפוגעים לטענתו בבריאותם של כל אזרח במדינת ישראל.

עלפי הסתדרות האחיות, התנהלות זו יוצרת עומסים כבדים על האחיות ופגעה ביכולתן לספק טיפול הולם ובטוח למטופלים ועל אף כל זאת, "האחיות המשיכו לתת 200% מעצמן, על מנת לתת טיפול ראוי ובטוח לאזרחי ישראל. כל זאת, לא הפריע למשרד הבריאות להמשיך ולהטיל על כתפיהן של האחיות מאות נהלים, מטלות ובקרות ללא תוספת כוח אדם וללא תוספת תקנים. יותר מכך, אחיות נלקחו לצורך מילוי נהלים אלו מתוך התקנים של המחלקות ומהמרפאות על גבן של האחיות ועל חשבון זמן 'אחות – מטופל'. האחים והאחיות בישראל הם המשאב האנושי החשוב ביותר ליציבותה ואיתנותה של מערכת הבריאות הציבורית. בלעדינו לא יכולה להינתן רפואה ראויה לאזרחי ישראל. על כן, שמירה על מעמדן, תנאי העסקתן, סביבת עבודתן ומקצועיותן של האחיות בישראל הוא אינטרס לאומי ראשון במעלה של מדינת ישראל ואזרחיה".

בהסתדרות תקפו בחריפות את הודעת משרדי הבריאות והאוצר מהשבוע שעבר על הפחתת שכר לאחיות בעקבות העיצומים שנקטו בשבועות האחרונים. "בכל זאת נראה שבמשרדי הבריאות והאוצר שכחו שעידן העבדות עבר מן העולם, ובעזות מצח הפחיתו משכרן של האחים והאחיות, ועל כן החלטנו די לעומסים וכן למטופלים!", כתבו.